دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران می‌گوید: امیدوارم ریاست قوه قضاییه در مبارزه با فساد و سرچشمه‌های آن موفق باشد. یکی از زمینه‌های اصلی بروز فساد «خصوصی‌سازی» است.

حسین حبیبی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: امیدوارم آقای رئیسی در مبارزه با فساد موفق شوند. آن وقت خواهید دید از بین رفتن امنیت شغلی کارگران، چه رابطه تنگاتنگی با این فسادها دارد.

وی افزود: فقدان امنیت شغلی با خصوصی‌سازی‌ها ارتباط تنگاتنگی دارد. از روزی کارگران فاقد امنیت شغلی شدند که تلاش گسترده‌ای برای واگذاری واحدهای تولیدی به بخش خصوصی آغاز شد. ما کارگران از آقای رئیسی می‌خواهیم در اسرع وقت خصوصی‌سازی را متوقف کرده و شرکت‌های واگذار شده را به حاکمیت دولتی انتقال دهد، آن وقت است که فسادهای ناشی از این معاملات رانتی و غیرقانونی برملا خواهد شد.

حبیبی گفت: قوه قضاییه باید کارگران بیکار شده و محروم شده از حقوق را به حق‌شان برساند. البته باید حقوق دریغ شده از کارگران و ضرر و زیان‌های وارده به آنها را فروشندگان و خریداران اموال عمومی متحمل شوند. آقای رئیسی! امثال هفت‌تپه‌ها و هپکوها را به دولت برگردانید، کارگران معترض و زندانی را آزاد کرده و حقوق و ضرر و زیان‌شان را از این سرمایه‌داران پس گرفته و به صاحبان اصلی‌شان برگردانید.

او ادامه داد: امنیت شغلی ربوده شده کارگران با ابطال دادنامه‌هایی مثل دادنامه ۱۷۹ سال ۱۳۷۵ باید احیا شود و کسانی که موجب سوء‌استفاده از کارگران شده‌اند، در هر کجا و هر لباسی و هر مقام و موقعیتی مجازات شوند تا مرهمی بر رنج‌ها و دردها و زخم‌های کارگران باشد.

حبیبی ضمن آرزوی موفقیت برای ریاست قوه قضاییه در مبارزه با فساد اضافه کرد: کارگران از آقای رئیسی انتظار حمایت دارند. نباید دستگاه قضایی با کارگران معترض به خاطر مطالباتشان که صنفی و قانونی و شرعی و ملی هست برخورد کند. رئیس قوه قضاییه باید فرمان توقف بازداشت و همچنین آزادی کارگران و نمایندگان آنها در امثال نیشکر هفت‌تپه را صادر کنند.