رئیس‌جمهور با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در ایران نهادی بسیار قدرتمند است، گفت: مجلس برای ما و سرنوشت ما مهم است، نگویند که چون دوست‌ و هم حزبی‌های ما تایید نشده‌اند هر کسی می‌خواهد به مجلس برود؛ برخی از قوانین سال‌ها و چند دهه باقی می‌‌ماند؛ اگر مجلس یازدهم چیزی را تصویب کرد نمی‌توان به راحتی در مجلس دوازدهم آن را تغییر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی دیروز در جلسه هیات دولت گفت: روز دیگری که مردم باید افتخار ایجاد کنند، دوم اسفند است. چند موضوع را ملت عزیز ما باید تفکیک بکنند یکی موضوع اینکه ما پای صندوق می‌رویم تا بهترین‌ها را برای مجلس شورای اسلامی‌مان که نهاد بسیار مهمی است، برگزینیم.

وی یادآورشد: مجلس شورای اسلامی جایی است که قوانین ما را بررسی و تصویب می‌کند، لوایح دولت به آنجا فرستاده می‌شود. به وزیران ما در آنجا رای داده می‌شود. آنها نوعی نظارت بر دستگاه اجرایی و کار اجرایی دارند. همچنین تحقیق و تفحص و استیضاح و سوال به عهده مجلس است.

رئیس‌جمهور  گفت: در کشورهای مختلف جایگاه و قدرت مجلس فرق دارد اما در ایران جایگاه بالایی دارد و این هم به دلیل نظر امام به مجلس بود که  همیشه با عظمت از نمایندگان مجلس یاد می‌کرد.

وی افزود: نیاز داریم با مجالس دهم و یازدهم مشکلات را حل کنیم اگر بخواهیم موانع تولید را برداریم و به آن تحرک ببخشیم نیاز به قانون داریم، اگر بخواهیم در مسیر تولید علم و دانش و شرکت‌های دانش‌بنیان پیش برویم نیاز به همکاری مجلس  و دولت داریم و به طور کل مجلس در همه امور مردم حق قانون‌گذاری و اظهارنظر دارد.

رئیس جمهور گفت: تحریم یک عمل تروریستی و ظالمانه علیه مردم ایران است. ما می‌توانیم آمریکا را از کار غلطی که انجام داده پشیمان کنیم که این کار را قبلا کردیم و آن سندی که دوست نداشت را امضا کرد و باز هم باید این کار را کنیم و راه آن اتحاد و قدرت ماست. ما باید نشان دهیم که ملت ما بزرگ است و صبار شکور است. اگر ملتی صبار شد آمریکا ناچار می‌شود. آمریکا طی یک سال گذشته ده‌ها پیغام برای ما فرستاده. در چند روزی که من نیویورک بودم پنج یا شش پیغام برای من آمد. چرا اصرار کنید؟ شما که می‌گویید این انقلاب از دست می‌رود و با این حال چرا رهبران دنیا را واسطه می‌کنید؟

وی افزود: قدرت نمایی و وحدت ما و تولیدات ما کارهایی است که امسال محقق شده است. آمار کشاورزی و صنعت را نگاه کنید. همین خودرو که ما با آن مشکل داریم تولیدات همین خودرو را در این ماه‌ها با ماه‌های مشابه سال گذشته مقایسه کنید. ما سر غم به زانو نگرفته‌ایم. اگر ما می‌خواهیم در برابر آمریکا بایستیم یک نمونه آن دوم اسفند است. ما همه باید پای صندوق آرا بیاییم.

رئیس‌ جمهور گفت: اینکه این جناح یا آن جناح بیاید تا روز دوم اسفند است. هرکسی و از هر جناحی به مجلس برود نماینده مجلس ما هستند و آنجا دیگر جای قهر نیست و اینجا اگر یکی می‌گوید این جناح یا آن جناح باید به مجلس برود اما هرکه به مجلس رفت نماینده همه ماست. برابر قانون اساسی نماینده مجلس در برابر تمام ملت مسئول است. همه باید اصل ۴۰ قانون اساسی را مورد توجه قرار دهند. در اعمال حق نمی‌توانید در زمان و مکانی اعمال حق کنید که به منافع ملی ضربه بخورد. مردم می‌خواهند دولت و مجلس با هم مشکل اقتصادی و اجتماعی و سیاست خارجی و... را حل کنند. آنچه مردم از ما می‌خواهند هم‌افزایی است که بتوانیم این مشکلات را برداریم.

وی ادامه داد: آمریکا روزی که مایوس شود از تحریم دست بر می‌دارد و پای میز مذاکره زانو می‌زند. در خود آمریکا نگاه کنید. این‌ها یک فرمانده بزرگ ما را شبانه و بزدلانه ترور کردند. آمریکا چه جوابی داد. هم مجلس نمایندگان و هم سنا اختیارات رئیس‌جمهور را در برابر جنگ با ایران محدود کرد چون آنها دیدند این کار ثبات را از بین برد.

آن روز اگر مشکلی در منطقه بود می‌توانستند با همکاری با شهید سلیمانی حل کنند حالا به جای شهید سلیمانی باید با بیست نفر حرف بزنند. شما به واسطه دیگر کشورها با شهید سلیمانی حرف می‌زدید. حالا به جای شهید سلیمانی باید با ده‌ها نفر حرف بزنید و این کار شما را سخت کرد.

روحانی گفت: راه آمریکا در این منطقه غلط بوده و امروز نمایندگان مجلس و سناتورهایشان این را می‌گویند. پس ما باید با ایستادگی خود به قدرت برسیم. صف‌های پرشور ما در انتخابات آمریکا را مایوس می‌کند. امیدواریم افتخار دوم اسفند پای صندوق توسط ملت ما آفریده شود.