دولت به دنبال تعیین چارچوب نظارت استصوابی بر داوطلبان

به گزارش خبرگزاری فارس، لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران گفت: پیش‌نویس لایحه برگزاری همه‌پرسی درباره صلاحیت داوطلبان انتخاباتی در معاونت حقوقی آماده شده و به زودی تحویل هیأت وزیران می‌شود. این لایحه درنهایت چارچوب نظارت استصوابی را مشخص می‌کند. وی تاکید کرد: لوایحی که برای همه‌پرسی تدوین می‌شود معمولاً باید کوتاه و روشن باشند و پاسخ آنها نیز به صورت آری یا خیر باشد.

    

 

ترامپ به دنبال کسب حمایت آفریقایی‌ها علیه ایران

به گزارش ایلنا به نقل از د هیل، دولت ترامپ در تلاش برای تقویت اتحاد خود علیه ایران، به آفریقا چشم دوخته است و برای مقابله با ایران به دنبال کسب حمایت کشورهای آفریقایی است. در این گزارش آمده است: «ایالات متحده به دنبال کسب حمایت سودان و مراکش به عنوان شرکای اصلی برای مقابله با تهران است. بنابراین ترامپ در حال ایجاد انگیزه برای کشورهای آفریقایی برای ترمیم روابط آن‌ها با اسرائیل و اتحاد با دولت ترامپ برای مقابله با ایران است.»

    

وزیر دفاع:

موشک‌ با کلاهک هسته‌ای‌ در ایران وجود ندارد

امیر حاتمی، وزیر دفاع در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت با تاکید بر اینکه موشک‌ با کلاهک هسته‌ای‌ در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد، گفت: «همه موشک‌های ما با سرجنگی متعارف استفاده می‌شود و دقت آنها بسیار بالا بوده و آمریکایی‌ها در عین‌الاسد به خوبی این ‌نکته را درک کردند. البته ممکن است ما ماهواره‌ای با اهداف دفاعی هم استفاده کنیم ولی ماهواره‌بر موضوعی کاملا غیرنظامی و استفاده از آن حق مسلم ما است. ما هم این برنامه را با قدرت پیش می‌بریم و هیچ منعی هم در دنیا وجود ندارد.» محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دیروز خبر داد که ماهواره «ظفر2»، خرداد سال آتی در مدار قرار می‌گیرد.

    

انور قرقاش:

از درخواست‌ها برای حفظ آرامش با ایران حمایت می‌کنیم

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه امارات مدعی شد که کشورش از درخواستها برای تنش‌زدایی با ایران و دست‌یابی به راهکار سیاسی حمایت می‌کند. قرقاش در ادامه ادعا کرد: «ایران نمی‌تواند اهداف خود را از طرق فعالیت‌های تحریک‌آمیز محقق کند و توافق وین درباره برنامه هسته‌ای ایران به دلیل عدم پایبندی تهران به کنار گذاشتن فعالیت‌های مخرب خود شکست خورد.» وی همچنین مدعی شد: «دخالت امارات در یمن مانع شد تا این کشور در دایره نفوذ ایران قرار گیرد.»