از سوی رئیس‌جمهوری صورت گرفت؛

ابلاغ قانون«شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی»

جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی توسط رئیس‌جمهور به وزارت کشور ابلاغ شده است. وی با بیان اینکه ما هم این قانون را به استان‌ها و ستاد انتخابات سراسر کشور ابلاغ کردیم، به مهر گفت: این اقدام عمدتاً ناظر بر این است که خود نامزدها حسابی را باز کنند و آن را به فرمانداری‌های ما اعلام کنند و این شماره در سامانه جامع انتخابات ثبت خواهد شد. نماینده مالی نامزدها نیز باید معرفی شوند.

    

واعظی:

تحریم را بردارند، در قالب ۱+۵ مذاکره می‌کنیم

محمود واعظی، رییس دفتر ریاست جمهوری در جمع بازرگانان و فعالان اقتصادی استان گلستان در گرگان، با بیان اینکه هیچ وقت راه مذاکره را نبسته‌ایم و باید با کشورهای مختلف کار کرد، گفت: در کنار مقاومت برابر دشمنی‌ و فشار اقتصادی آمریکا درهای مذاکره را نبسته‌ و آمادگی داریم در شرایط برابر و عادلانه با گفت‌وگو مشکلات را حل کنیم و تردیدی نداریم که از این مرحله سخت عبور خواهیم کرد. وی افزود: چون این فرد (ترامپ) را قابل اعتماد نمی‌دانیم، اول باید خاطر ما از برداشتن تحریم جمع شود و در قالب ۱+۵ می‌توانیم مذاکره کنیم.

    

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان البرز:

اصلاح‌طلبان البرز هیچ لیستی نخواهند داشت

رویا بلوری، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استان البرز با بیان اینکه هیچ کدام از داوطلبان احزاب اصلاح‌طلب استان البرز برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم تأیید صلاحیت نشده‌اند، به ایسنا گفت: از حزب اتحاد ملت البرز سه نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام کردند که هر سه نفر رد شدند؛ در این شرایط هیچ گزینه‌ای برای حمایت کردن نداریم، بنابرایم اصلاح‌طلبان استان البرز هیچ لیستی در انتخابات اسفند ماه اعلام نخواهند کرد. وی با بیان اینکه در خصوص ارائه نکردن لیست در میان احزاب اصلاح‌طلب وفاق وجود دارد، گفت: همه احزاب اصلاح‌طلب معتقدند که قادر به ارائه لیست نیستند.

    

کارگزاران لیست مستقل می‌دهند

یدالله طاهرنژاد، نایب رئیس شورای مرکزی کارگزاران سازندگی درباره نحوه حضور این حزب در انتخابات دوم اسفند به «مهر» گفت: کارگزاران بنا ندارد که در قالب ائتلاف وارد فعالیت‌های انتخاباتی شود، اما در حال بررسی تایید صلاحیت شده‌های حوزه انتخابی تهران هستیم تا شاید بتوانیم از لیست بلند بالای کاندیداها افرادی را پیدا کنیم که با منویات و مرام و مشرب حزب همخوانی داشته باشد، در آن صورت لیست مستقل خواهیم داشت.

    

نماینده خاش:

نقشه تحریم انتخابات  نقش بر آب می‌شود

علی کرد، نماینده خاش و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفت: با آنچه در این سال‌ها از عقلانیت و بصیرت مردم شاهد بودیم به راحتی متوجه خواهیم شد که این مردم هرگز انتخابات را تحریم نخواهند کرد و برخلاف آنچه در خبرگزاری‌های ضد انقلاب بیان می‌شود هیچ‌گونه تحریمی را در هیچ نقطه‌ای از سوی هیچ طیفی شاهد نخواهیم بود و توطئه دشمنان نقش برآب خواهد شد. مشارکت ملت ایران در این انتخابات پس از این همه تهدید و تحریم و پس از شهادت سردار سرافراز قاسم سلیمانی بیشتر از گذشته هم خواهد بود.

    

ظریف در دیدار با گیر پدرسون:

راه‌حل سیاسی، تنها راه‌حل بحران سوریه است

گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، ظهر دیروز با محمدجواد ظریف دیدار کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به راه حل سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران سوریه، بر آمادگی کامل کشورمان برای هر نوع همکاری در چارچوب احترام به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد. نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز در این دیدار دیدگاه خود در این خصوص را مورد تبادل نظر قرار داد.