پیام رهبر انقلاب به آیت‌الله سیستانی

ایسنا نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی صبح دیروز در پیامی که در پی عارضه جسمانی حضرت آیت‌الله سیستانی صادر شد، برای ایشان از درگاه خداوند متعال طلب شفای عاجل کردند. در این پیام خطاب به حضرت آیت‌الله سیستانی آمده است: «خبر عارضه جسمانی آن وجود شریف، موجب نگرانی شد. شفای عاجل آن جناب را از خداوند کریم مسئلت می‌کنم.»

    

جوزپ بورل: 

مانند آمریکا نگران نقش ایران هستیم

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با مجله آلمانی اشپیگل گفت: ما هم مانند آمریکا نگران نقشی هستیم که  ایران در همسایگی کشورهای دیگر دارد. با این وجود، تمرکز ما جای دیگری است. ما می‌خواهیم از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری کنیم. فقط تصور کنید که اگر امروز، ایران بمب[هسته‌ای] در اختیار داشت، چه اتفاقی می‌افتاد. تنها توافق هسته‌ای تا کنون از آن جلوگیری کرده است، دقیقا همان توافقی که متاسفانه دونالد ترامپ آن را بسیار بد می‌داند.

    

دیدار ظریف با وزیر خارجه کانادا

 وزیر امور خارجه ایران که از روز سه شنبه به منظور شرکت در نشست بین‌المللی رایسینا وارد دهلی نو پایتخت هند شد، در حاشیه این نشست با مقامات حاضر در این نشست رایزنی کرد. در ادامه این دیدارها، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز (جمعه) در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تا ساعاتی دیگر در راه بازگشت از هند به کشور، در توقفی کوتاه در مسقط با وزیر امور خارجه کانادا دیدار و گفت‌وگو می‌کند.»

    

لاوروف پیشنهاد کرد؛

نشست رهبران سیاسی اعضای برجام

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: اگرچه روسیه بر این باور است که این امر به این وضع موجود کمکی نخواهد کرد، اما ما درک می‌کنیم که چرا ایران مجبور است این کار را انجام دهد. لاوروف افزود: من فکر می‌کنم لازم است که نشستی درباره برجام در آینده‌ای نزدیک تشکیل شود تا وضعیت به درستی درک شده و پی ببریم که چه کسی چه نظری درباره توافق دارد. وی ادامه داد: نشست یاد شده باید در سطح رهبران سیاسی اعضای باقی مانده در برجام، یعنی ایران، چین، روسیه، انگلیس، آلمان و فرانسه برگزار شود.

    

دیدار واعظی با دو خانواده جانباخته سقوط هواپیمای اوکراینی

فارس نوشت: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با حضور در منزل خانواده مرحومه مریم ملک از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و همچنین خانواده مهدیه حاجی قاسمی و آرسام و آرنیکا نیازی، به نمایندگی از رئیس جمهور با خانواده این جانباختگان سانحه سقوط هواپیمایی مسافربری اوکراینی دیدار کرد. وی در این دیدارها، ضمن اظهار همدردی با خانواده‌ قربانی این حادثه دردناک، برای آن مرحومه از درگاه الهی، غفران و رحمت الهی، و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت کرد.

    

حسن بهشتی‌پور:

می‌خواهند به زور تهران را مجبور به اجرای کامل تعهداتش کنند

حسن بهشتی‌پور، کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به راه‌اندازی مکانیسم ماشه از سوی تروئیکای اروپایی، به ایلنا گفت: کشورهای اروپایی در بیانیه‌ روز سه‌شنبه خود اعلام کردند که به هیچ وجه در زمینه فشار حداکثری همسو با آمریکا نخواهند شد اما با رجوع به «مکانیسم حل اختلاف» به صورت عملی نشان دادند که همسو با آمریکا هستند و می‌خواهند با باج‌خواهی ایران مجبور به اجرای کامل تعهدات خود کنند اما همزمان بدترین و سخت‌ترین تحریم‌ها را هم تحمل کند که در هیچ سازوکاری به جز منطق زور جای نمی‌گیرد. اروپا با این اقدامات ایران را به سمت فعالیت‌های رادیکالی رهنمون خواهد کرد و این به زیان اروپا خواهد بود.