رئیس جمهور ایران و قطر را دو کشور برادر، دوست و همسایه در منطقه خواند و تاکید کرد که دو کشور با توجه به اهمیت امنیت منطقه بویژه امنیت راه‌های آبی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، رایزنی‌ها و همکاری‌های بیشتری برای امنیت کل منطقه خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی عصر یکشنبه پس از انجام دیدار خصوصی و مذاکرات مشترک هیأت‌های عالیرتبه ایران و قطر در مجموعه فرهنگی تاریخی،   سعدآباد، در نشست خبری مشترک با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر تأکید کرد: برای همه روشن است که روابط بین دو کشور برادر ، دوست و همسایه،روابطی تاریخی است و در طول سالیان دراز همواره حسن همجواری و دوستی بین ما برقرار بوده است. رئیس جمهور افزود: در سال‌های اخیر بعد از آنکه برخی کشورها علیه قطر حصر و تحریم بوجود آوردند، ایران به وظایف همسایگی و دوستی خود عمل کرد و در کنار قطر بود و همچنان در کنار قطر خواهد ماند.  روحانی با بیان اینکه در مذاکرات امروز با امیر قطر تصمیمات مهمی برای گسترش روابط دو کشور اتخاذ شد، گفت: روابط سیاسی ما بسیار خوب است و در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی برای همکاری داریم.   رئیس جمهور با تأکید بر اینکه برای حضور امیر محترم قطر و هیأت همراه در ایران، اهمیت زیادی قایل هستیم، گفت: امیدواریم شاهد مناسبات وسیع‌تر دو کشور به نفع دو ملت و کل منطقه باشیم و این سفر تأثیر بسیار مفیدی در روابط دو کشور داشته باشد. شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز با قدردانی از رئیس جمهور و ملت ایران برای استقبال از هیأت قطری، گفت:‌ ملاقات بسیار خوبی امروز برگزار شد و در مورد روابط دو کشور که بسیار ویژه است، توافق کردیم، ارقام و اعدادی به عنوان هدف برای تبادل تجاری و گردشگری تعیین کنیم و برای تحقق این هدف تلاش کنیم.

امیر قطر تأکید کرد: رابطه ما با ایران تاریخی است و اگر چه تحولات بسیاری را طی این سال‌ها شاهد بوده است، اما همواره کانال‌ها و راه‌های ارتباط دو کشور باز بوده‌اند. شیخ تمیم بن حمد آل ثانی تأکید کرد: در اینجا بار دیگر از موضع جمهوری اسلامی ایران در زمانی که ما تحت محاصره قرار گرفتیم و ایران به ملت قطر کمک کرد، تشکر می‌کنم. ما این کمک‌ها را به هیچ وجه فراموش نخواهیم کرد.