اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره درباره زندانی‌ها

مشاور امنیت ملی آمریکا از آمادگی کشورش برای مذاکره با ایران در راستای بازگشت باقی زندانیان خبر داد. «رابرت اوبرایان»، با ابراز خوشحالی از آزادی ژیو وانگ گفت: بسیار خوشحال می‌شویم که همه بازداشتی‌ها برگردند و ما به تلاش‌ها برای مذاکره با ایران برای بازگشت همه زندانی‌ها ادامه می‌دهیم. وی در ادامه در مورد اینکه آیا می‌شود از مذاکرات برای آزادی زندانیان در راستای رسیدن به توافقی جامع استفاده کرد یا خیر گفت: امیدوارم چنین اتفاقی رخ دهد؛ رئیس‌جمهور ما پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط با ایرانی‌ها در مورد مسائل مختلف را مطرح کرده‌ اما تحریم‌ها تا زمانی که ایران برنامه اتمی و اقدامات خود در منطقه را کنار نگذارد، متوقف نمی‌شود.

    

ظریف: آماده مبادله جامع زندانیان ایران و آمریکا هستیم

دو روز پس از اینکه ایران و آمریکا هر کدام یک شهروند زندانی خود را با طرف مقابل مبادله کردند و همزمان با اعلام آمادگی مقامات آمریکایی برای مذاکره درباره سایر زندانیان، وزیر خارجه ایران نیز در توییتر خود گفت که جمهوری اسلامی ایران آماده مبادله جامع زندانیان دو کشور است. محمدجواد ظریف که برای شرکت در یک نشست منطقه‌ای به ترکیه، سفر کرده توییت خود را از این کشور منتشر کرده و نوشته است: «پس از به خانه باز گرداندن گروگان‌مان در این هفته، کاملاً برای تبادل فراگیر زندانیان آمادگی داریم؛ توپ در زمین آمریکاست.»

    

تبادل ۱۹ زندانی میان ایران و کویت

به گزارش ایسنا، منابع کویتی در گفت‌وگو با روزنامه السیاسه اعلام کردند: کویت یک شهروند خود را که در ایران به جرم قاچاق مواد روانگردان به 30 سال حبس محکوم شده و سه سال از محکومیت خود را در زندان‌های ایران گذرانده، تحویل گرفته و قرار است بعد از بررسی این موضوع در دادگاه های کویت بقیه محکومیت را در زندان های این کشور بگذراند. این منابع افزودند: بعد از انجام مذاکراتی میان ایران و کویت، ۱۸ شهروند ایرانی زندانی در کویت هم تحویل ایران شده‌اند تا ادامه محکومیت خو د را در ایران بگذرانند.

    

استیضاح زنگنه به صحن مجلس رفت

احمد علیرضابیگی، یکی از امضاکنندگان استیضاح وزیر نفت به مهر گفت: در جلسه کمیسیون انرژی، زنگنه حاضر به ارائه توضیح در مورد ۶ بند از موارد استیضاح نشد و اعلام کرد در صحن مجلس پاسخ خواهم داد، لذا استیضاح به هیأت رئیسه مجلس ارجاع شد. وی افزود: در ابتدای جلسه تعدادی از اعضای کمیسیون جلسه را ترک و تلاش کردند آبستراکسیون کرده تا جلسه رسمیت پیدا نکند اما امضاکنندگان استیضاح و رئیس کمیسیون اعلام کردند که عدم حضور اعضا دلیل بر عدم رسمیت بررسی استیضاح نیست.

    

سلیمی:

دولت سلبریتی‌های سوپر میلیاردر را از مالیات معاف کرد

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در جلسه علنی دیروز مجلس در تذکری اظهار کرد: دولت سلبریتی‌ها را از پرداخت مالیات معاف کرد آنگاه بعد می‌خواهد از کارگر و کارمند مالیات بگیرد. وی افزود: نمایندگان باید قوانین را طوری تصویب کنند که در نهایت به گونه‌ای نشود که سلبریتی‌های پولدار و سوپر میلیاردر از پرداخت مالیات معاف شوند و بعد از کارگر و کارمند مالیات بگیرند.

    

اظهارات رئیس‌جمهور هندوراس علیه ایران

به گزارش ایلنا به نقل از جروزالم پست، خوان اورلاندو رئیس جمهور هندوراس گفت: هندوراس روابط نزدیکی با اسرائیل دارد. وی در ادامه مدعی شد: ایران، قطر و ونزوئلا از طریق نفوذ در منطقه آمریکای لاتین به دنبال انتشار تبلیغات و مضامین ضداسرائیلی هستند و به این طریق می‌خواهند بر افکار عمومی در سراسر آمریکای لاتین تأثیر بگذارند. خوان اورلاندو افزود: ایران با شبکه‌های اسپانیایی زبان خود توانسته کل منطقه را تحت پوشش تبلیغاتی قرار دهد.