تکذیب خبر توقیف نفتکش انگلیسی از سوی ایران

روز گذشته منابع تایید نشده اخباری در فضای مجازی در خصوص توقیف نفتکش انگلیس از سوی ایران منتشر کردند. به گزارش ایلنا، پیرو این خبر منابع آگاه اعلام کردند که برخی رسانه‌های داخلی به نقل از منابع مجعول، اقدام به انتشار خبری درخصوص توقف کشتی نفتکش انگلیسی در خلیج فارس کردند که خبر فوق از سوی منابع مطلع در منطقه تکذیب شده است.

    

نفت‌کش انگلیسی برای کنترل مجوز متوقف شده

یک مقام انگلیسی از سلامت و امنیت نفتکش کشورش در خلیج فارس خبر داد و به رویترز گفت: نفتکش پاسیفیک وویاجر تنها بنا به رویه‌های معمول دریایی و برای کنترل مجوز تردد الکترونیکی خود به عربستان سعودی متوقف شده است و باید بگوییم که اکنون نفتکش انگلیس در شرایط مطلوب و امنی به سر می‌برد.

    

تهدید تازه ترامپ:

محتاط باشید

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به بیان تهدیدهای تکراری علیه ایران پرداخت. به گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از سفرش به نیوجرسی در جمع خبرنگاران درباره ایران، گفت: باید ببینیم درباره ایران چه پیش می‌آید. ایران باید خیلی محتاط و هوشیار باشد.

    

ایران توانایی مقابله به مثلبا انگلیس را دارد

اصغر سلیمی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص توقیف نفت‌کش جمهوری اسلامی ایران در تنگه جبل‌الطارق توسط تفنگداران بریتانیا، به ایسنا گفت: ایران اسلامی توان مقابله به مثل را برای توقیف نفتکش خود دارد، تنگه هرمز در محدوده ایران قرار دارد و این‌گونه نیست که تنها زمینه فشار برای آن‌ها مهیا باشد. جمهوری اسلامی ایران باید با شدت اعتراض خود را به این عمل انگلستان ابراز کند. اگر سوریه تحریم است به این معنا نیست که ایران نفت در اختیار هیچ کشوری قرار ندهد.

    

پیام روحانی به مادورو 

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان در پیامی روز ملی جمهوری بولیواری ونزوئلا را به دولت و مردم این کشور تبریک گفت و بر همبستگی عمیق و برادرانه جمهوری اسلامی ایران با ونزوئلا تاکید کرد. در این پیام خطاب به نیکلاس مادورو آمده است: «جمهوری اسلامی ایران ضمن تحسین پایبندی ملت و دولت ونزوئلا به آرمان‌های رهبران آزادی‌خواه خود همچون سیمون بولیوار و هوگو چاوز، بار دیگر بر همبستگی عمیق و برادرانه با جمهوری بولیواری ونزوئلا تاکید و آمادگی کامل خود را برای تقویت هرچه بیشتر روابط دو جانبه، اعلام می‌نماید.»

    

خاتمی:

حکمی به دستم نرسیده است

محمدرضا خاتمی درباره خبر ابلاغ حکم دو سال حبس به وی، به ایلنا گفت: حکمی به دست من و وکلایم حتی به صورت الکترونیک هم نرسیده است. امیرحسین آبادی، وکیل مدافع وی نیز از محکومیت موکلش به دو سال حبس تعزیری اظهار بی‌اطلاعی کرد و به ایسنا گفت: حکم صادر شده ولی هنوز ابلاغ نشده است.

    

پنجمین نشست سه جانبه درباره سوریه 

پنجمین نشست سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه درباره تحولات و آینده سوریه مرداد ماه سال جاری (آگوست ۲۰۱۹) با حضور حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود. سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه تاکنون چهار مرتبه در شهرهای سوچی (آذر ۹۶)، آنکارا (فروردین ۹۷)، تهران (شهریور ۹۷) و سوچی (بهمن ۹۷) گفت‌و گوهای مشترکی با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه‌ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه انجام داده‌اند.