رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اقدام تروریستی اخیر آمریکا را به عنوان حمایت جدید آن کشور از تروریسم می‌دانیم، اظهار داشت: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مردم ما را قوی‌تر و مصمم‌تر از همیشه ساخته است و مسوولیت تمام پیامدهای این اقدام تروریستی در منطقه به عهده آمریکا خواهد بود و در این زمینه هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا،  حسن روحانی عصر شنبه در دیدار «احمدبن عبدالرحمن بن جاسم بن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگز آغازگر هیچ تنشی نبوده که منجر به ناامنی در منطقه شود، تصریح کرد: آنچه باعث تنش و تشنج در منطقه در سال‌های اخیر بوده اقدامات نابخردانه آمریکاست.

روحانی با بیان اینکه سردار سلیمانی چهره جهانی در مبارزه با تروریسم بود و همه می‌دانند که چه نقش موثری در امنیت منطقه به ویژه در عراق و سوریه داشت، افزود: در شرایط کنونی از کشورهای دوست و همسایه توقع داریم که با لحن صریح، آمریکا را در این جنایت محکوم کنند چرا که آمریکا یک فرمانده بزرگ نیروهای مسلح ایران را در کشور دیگری با جنایت‌بارترین شکل به شهادت رسانده است. امیدوارم همه با صدای واحد تروریسم دولتی را محکوم کنیم و کشورهای منطقه وحدت، انسجام و تفاهمات خود را بیشتر از گذشته تقویت کنند.

احمدبن عبدالرحمن بن جاسم بن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با بیان اینکه قطر درد و ناراحتی عمیقی که ملت و دولت ایران در شرایط کنونی از این حادثه تحمل می‌کنند را درک می‌کند و به مردم ایران تسلیت می‌گوییم، گفت: به هیچ عنوان پیش‌بینی نمی‌کردیم که چنین اتفاقی بیفتد و چنین تصمیمی روزی گرفته شود. اینگونه اقدامات سابقه نداشته است و از این بابت بسیار ناراحت و نگران هستیم.

وزیر خارجه قطر خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هیچ آسیب و ضرری از ایران متوجه قطر نبوده است در حالی که با آنهایی که وجوه مشترک زیادی داریم، دچار مشکل و مزاحمت شده‌ایم.