رأی نمی‌دهم

صادق زیباکلام به اعتمادآنلاین گفت: در بین اصلاح‌طلبان هیچ‌کس به اندازه من رأی را لازم نمی‌داند اما وقتی اینترنت بعد از یک هفته وصل شد، مواجهه با اخبار تلخ آنچنان برایم باورنکردنی بود که هر چقدر با خودم کلنجار رفتم این بار هم در انتخابات شرکت کنم و برای نامزدهای اصلاح‌طلب به فعالیت بپردازم دیدم نمی‌توانم. ما هر کاری بکنیم مجلس یازدهم از آنِ اصولگرایان تندرو، اعضای جبهه پایداری و اطرافیان احمدی‌نژاد خواهد بود. در واقع اصلاح‌طلبان حتی در تشکیل چیزی شبیه فراکسیون امید هم موفق نخواهند شد. همچنین شورای نگهبان رد صلاحیت‌های گسترده‌ای خواهد داشت. به همین دلیل مصرانه بر سر تصمیم رأی ندادن می‌مانم و قطعاً رأی نمی‌دهم. 

    

رد ادعای ارسال پیام از سوی روحانی به مجمع تشخیص

وزارت امور اقتصادی و دارایی در اطلاعیه‌ای، اخبار برخی رسانه‌های گروهی مبنی بر ادعای یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص ارسال پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی از طریق فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد به این مجمع برای تعویق رأی‌گیری در مورد لوایح دوگانه FATF را تکذیب کرد.

    

پاسخ وزارت خارجه به فرانسه درباره دو زندانی

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه درباره اقدام وزارت خارجه فرانسه در فراخوانی بهرام قاسمی، سفیر ایران در پاریس و بیانیه این وزارتخانه درباره دو زندانی، گفت: درخواست فرانسه را فاقد مبنای حقوقی می‌دانیم، زیرا فرد مورد نظر (فریبا عادلخواه) تبعه ایران است و به اتهام «ارتکاب اعمال جاسوسی» بازداشت شده است. تبعه فرانسوی (رولان مارشال) نیز با اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» بازداشت است. وی تاکید کرد: فضاسازی‌ها نمی‌تواند مانع رسیدگی قوه قضاییه به این پرونده‌ها شود؛ به خصوص در رابطه با اتهامات امنیتی که به این دو فرد وارد شده است.

    

اظهارات بی‌اساس مقام سابق لبنانی در مورد ایران

مقام سابق لبنانی به بیان اظهارات بی‌اساس در مورد ایران پرداخت .به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «اشرف ریفی» وزیر سابق دادگستری لبنان در مورد ایران مدعی شد: ایران در امور داخلی لبنان دخالت کرده و به صدور اسلحه به لبنان پرداخته است و باعث جنگ در این منطقه شده است. وی در ادامه به اعتراض‌های لبنان و عراق اشاره کرد و گفت: مردم این دو کشور خواهان توقف نفوذ ایران در این دو سرزمین هستند.

    

سفر به نیویورک در امتداد یک مصافحه

سید جلال ساداتیان، سفیر سابق ایران در لندن پیرامون سفر ظریف به نیویورک برای حضور در یک نشست عادی شورای امنیت گفت: «اخیرا مجید تخت‌روانچی، سفیر ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت نقطه‌نظرهای ایران را مطرح کرد؛ متعاقب همین امر بود که نماینده آمریکا در سازمان ملل گفتگویی کوتاه را با نماینده ایران داشت. هر چند حرف‌های او اظهار تاسف از مرگ یک دختر خوزستانی در نتیجه نرسیدن دارو بود اما این مصافحه نیز به عنوان گامی مثبت تلقی شد. اکنون سفر ظریف نیز در ادامه همین روند است تا به افکار عمومی جهان بگوید که اگر حرکتی از سوی آمریکایی‌ها انجام شود، ایران آماده مذاکره و همکاری است. 

    

چرا نباید لابی قوی با کنگره آمریکا داشته باشیم؟

علی مطهری طی یادداشتی تحت عنوان «مردم، تکیه‌گاه انقلاب اسلامی»، نوشت: مشکلات کشور ما صرفا راه حل اقتصادی ندارد، بلکه راه حل اقتصادی توأم با راه حل سیاسی دارد. چرا ما نباید با استفاده از توان خود و ایرانیان خارج از کشور لابی قوی با کنگره آمریکا داشته باشیم و تلاش‌های اسرائیل و عربستان را خنثی کنیم؟ زمانی دشمن خاک ما را اشغال کرده، در این صورت هر مقدار خسارت و تلفات برای آزادی سرزمین خود بدهیم جا دارد، ولی در شرایط فعلی وقتی راه‌هایی برای عبور از بحران وجود دارد چرا استفاده نکنیم و ریاضت‌های اقتصادی غیرضروری بر مردم تحمیل کنیم؟