تکذیب ادعای رویترز درباره جلسه رهبر انقلاب با مسئولان

ایسنا نوشت: یک منبع آگاه و نزدیک به بیت رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد: بر خلاف ادعای بنگاه خبری رویترز، هیچ جلسه مشترکی میان حضرت آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور و اعضای کابینه دولت در روز «٢٦ آبان-١٧ نوامبر» و حتی پس از آن در مورد آشوب‌ها تشکیل نشده است. وی افزود: تنها دستور رهبر انقلاب در مورد قربانیان آبان ٩٨، همان «دستور رأفت» ایشان است که به صورت مکتوب و در پاسخ به گزارش دبیر شورای عالی امنیت ملی در رسانه‌ها منتشر شد.

    

اعضای خانواده پویا بختیاری بازداشت شدند

خبرگزاری مهر از بازداشت خانواده پویا بختیاری از جانباختگان حوادث اخیر خبر داد. یک منبع مطلع به مهر گفته است: یکی این خانواده‌ها که فرزندشان در اغتشاشات اخیر به صورت مشکوکی کشته شد، خانواده پویا بختیاری بود که علیرغم دعوت و صحبت با ایشان، در روند پروژه ضدانقلابی ورشکستگان فراری قرار گرفته و فعالانه بر اقدامات ساختارشکنانه خود اصرار ورزیدند. لذا با حکم قضائی و در راستای صیانت از نظم و امنیت مردم شریف و خسارت دیده و نیز به منظور جلوگیری از تداوم پروژه کشته‌سازی و تکرار اقدامات مسلحانه علیه مردم، این عناصر بازداشت شدند.

    

نورعلی تابنده درگذشت

نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی که از روز پنجشنبه ۹ آبان‌ماه سال جاری در پی وخامت حال و ضعف جسمانی به بیمارستان مهر تهران منتقل شده بود، پیش از ظهر دیروز در 92 سالگی به دلیل کهولت سن درگذشت. وی متولد ۲۱ مهرماه ۱۳۰۶ در گناباد است. او در سال ۱۳۲۷ موفق به اخذ مدرک لیسانس حقوق از دانشگاه تهران شد و برای ادامه تحصیل در این رشته به فرانسه رفت و دکتری حقوق را از دانشگاه پاریس دریافت کرد. تابنده در دولت موقت مهدی بازرگان معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر سازمان حج و زیارت و معاون وزارت دادگستری بود.

    

جهانگیری:

وضع بودجه دولت خوب نیست

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در جلسه هیأت امنای فرهنگستان‌های کشور با اشاره به شرایط سخت بودجه دولت و اینکه وضعیت بودجه دولت از دوران دفاع مقدس نیز سخت‌تر است، گفت: به رغم آنکه بودجه دولت به دلیل کاهش درآمدهای نفتی وضعیت خوبی ندارد، اما بحمدلله با صبوری و بزرگی مردم و تلاش مدیران کشور و همت بخش خصوصی، اقتصاد کشور با وجود کارشکنی‌ها و دشمنی‌های آمریکا سرپا ایستاده است و سیاست‌های آمریکایی‌ها برای فروپاشی اقتصاد ایران با شکست مواجه شده که بیانگر ظرفیت‌های بالا و توانمندی اقتصاد کشور است.

    

دیدار سخنگوی انصارالله یمن با ظریف 

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن صبح دیروز در مسقط با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص آخرین تحولات سیاسی و میدانی در یمن گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. وزیر امور خارجه روز دوشنبه هفته جاری در چهارچوپ رایزنی‌های مستمر دوجانبه عازم مسقط شد و با یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان دیدار و گفت‌وگو کرد. در جریان این سفر شامگاه دوشنبه نیز جمعی از ایرانیان و فعالان اقتصادی مقیم عمان با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و تبادل نظر کردند.

    

رد صلاحیت‌ها گسترده باشد، اصلاح‌طلبان لیست نمی‌دهند

حسین کمالی،  دبیرکل حزب اسلامی کار به ایلنا گفت: احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب اعلام کردند که در انتخابات شرکت می‌کنند اما اینکه لیستی برای انتخابات داشته باشند به عملکرد شورای‌ نگهبان و هیأت‌های اجرایی که تقریبا توسط شورای نگهبان انتخاب شده‌اند، بستگی دارد. وی افزود: اگر رد صلاحیت‌ها به شکل گسترده باشد و افرادی هم که ثبت‌نام کردند رد صلاحیت شوند طبیعتا کاندیدایی باقی نمی‌ماند که بخواهند ارائه بدهند؛ این در حالی است که بسیاری از افراد شاخص با احتمالی که درباره چگونگی رفتار شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها می‌دادند حتی در ثبت‌نام انتخابات هم شرکت نکردند.