معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه فناوری‌های سطح یک که برای اولین بار عرضه می‌شوند، از حمایت یارانه‌ای ۵۰ درصدی برخوردار می‌شوند، گفت: تسهیلات لیزینگ برای حمایت از خریداران از خط اعتباری صندوق نوآوری‌وشکوفایی پراخت می‌شود.

پیمان صالحی دیروز در افتتاحیه نوزدهمین «نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار» و «ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران»، گفت: در این دوره از نمایشگاه ۳۵۰‌شرکت حضور دارند و بیش از ۹ هزار مدل محصول را ارائه کرده‌اند.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی در این دوره از نمایشگاه، گفت: معاونت علمی ریاست‌جمهوری بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را براساس سطح‌بندی محصولات پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: محصولات سطح اول که برای اولین بار در کشور تولید شده‌اند ۵۰ درصد، سطح اول عادی ۴۰ درصد، سطح دوم ۲۵ درصد، سطح سوم ۱۰ درصد و سطح چهارم بدون حمایت خواهند بود.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری ادامه داد: ارزیابی و سطح‌بندی محصولات براساس سطح ذاتی فناوری و میزان داخلی سازی محصولات انجام می‌شود.

صالحی افزود: همچنین در نظر داریم تسهیلات لیزینگی ۸ تا ۱۰ درصد را برای خریداران بخش خصوصی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دهیم. این لیزینگ توسط خط اعتباری ۲۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می‌شود.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه برای تشویق شرکت‌ها به فروش بدون یارانه معاونت و ارائه تخفیف مناسب به خریداران که مشمول حمایت‌ها نمی‌شوند هم ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات وام با کارمزد کم توسط صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می‌شود، گفت: خریداران می‌توانند «خریداران حقوقی خصوصی»، «موسسات آموزشی و پژوهشی»، «غیرانتفاعی»، «بیمارستان‌ها»، «آزمایشگاه‌های خدماتی و تحقیقاتی»، «شرکت‌های دانش‌بنیان» و «شرکت‌های مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد» باشند. وی افزود: با همکاری معاونت امور بین‌الملل معاونت علمی و بخش بین‌الملل وزارت علوم بنا داریم برای فناوری‌های ارائه شده در نمایشگاه، بازار بین‌المللی داشته باشیم.