عضو ناظر مجلس در شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی با بیان اینکه تاکنون بیش از نصف بدهی‌های سال جاری سازمان پرداخت شده، تصریح کرد: براساس گزارش‌های دریافتی تا ماه آینده بدهی‌های سال 97 تامین اجتماعی به مراکز درمانی به طور کامل تسویه خواهد شد.

سیامک مره‌صدق در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه در پنج ماه اخیر به اندازه هشت ماه مطالبات مراکز طرف قرارداد از سوی تامین اجتماعی پرداخت شده، افزود: پرداخت مطالبات تامین اجتماعی به مراکز طرف قرارداد طی این مدت کوتاه، اقدامی مثبت و ارزشمند است.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی پیش از این 16هزار میلیارد تومان به مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی بدهکار بوده که با تلاش‌های وزیر رفاه و مدیرعامل سازمان، ضمن جلوگیری از افزایش این بدهی در ماه‌های اخیر، مجموع بدهی به کمتر از 7هزار میلیارد تومان رسیده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: براساس اعلام وزیر بهداشت، تعهدات تامین اجتماعی در مورد پرداخت ماهانه مطالبات معوق در حال حاضر انجام می‌شود و براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان وزارت بهداشت و تامین اجتماعی منعقد شده تا پرداخت ۶۰درصد اسناد ارسالی از وزارت بهداشت در آخر هر ماه در حال انجام است که اتفاق مثبتی ارزیابی می‌شود.

نماینده کلیمیان و آشوریان در مجلس تاکید کرد: پرداخت سریع و به‌روز مطالبات مراکز طرف قرارداد باعث می‌شود بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خدمات بهینه و درخور شانی دریافت کنند و رضایت‌مندی بیمه‌شدگان ارتقا یابد. وی افزود: تامین اجتماعی در گذشته در پرداخت مطالبات به مراکز طرف قرارداد تاخیر زیادی داشت که منجر به عدم ارائه خدمات مناسب از سوی مراکز طرف قرارداد به بیمه‌شدگان این سازمان و مشکلات مالی برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد می‌شد که در نهایت به ضرر  بیمه‌شدگان هم بود.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی ضمن اظهار امیدواری بر تداوم روند کنونی سازمان گفت: اقدام تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد طی این مدت، بسیار قابل قبول و شایسته بوده و امیدواریم در سایه تدبیر مدیرعامل سازمان و استمرار روند مثبت کنونی، شاهد روند رو به جلو سازمان و ارتقای اعتبار دفترچه‌های درمان تامین اجتماعی باشیم.