بیانیه اخیر میرحسین موسوی بسیار خطرناک است اگر...

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که آیا بیانیه میرحسین موسوی درباره اعتراضات بنزینی اخیر، به معنای گذر از نظام است، به خبرآنلاین گفت: اگر این طور باشد خیلی خطرناک است، هیچ راهی جز متعادل شدن موازین جمهوری اسلامی در عرصه سیاست داخلی و خارجی و پایداری جمهوری اسلامی نیست، همه راه‌های دیگر به سیاه چاله منتهی می‌شود، ما فقط و فقط یک راه داریم و آن هم جمهوری اسلامی تعدیل شده‌ای که مردم ایران بتوانند به عنوان نظام واقعی که خودشان در استقرارش نقش داشتند آن را یکبار دیگر باورش کنند و بپذیرند.

    

نتانیاهو:

محور تمام مذاکرات من ایران بود

به گزارش ایلنا به نقل از عاروتص شوا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اظهارات خود درباره ایران مدعی شد: هفته گذشته، من صحبت‌های مهمی با رهبران ایالات متحده و روسیه داشتم. در محوریت این همه مذاکرات یک موضوع مهم وجود داشت، آن هم ایران بود. وی با بیان اینکه ایران به تجاوز خود به خاورمیانه ادامه می‌دهد، افزود: در این زمان، فشار بر ایران باید شدت یابد و این کاری است که من از کشورهای اروپایی می‌خواهم که انجام دهند. با کشورهای اروپایی یا بدون آنها، اسرائیل به هیچ وجه به ایران اجازه توسعه سلاح‌های هسته‌ای را نخواهد داد.

    

عدم‌تمایل به ثبت نام در انتخابات، نشانه انزوای نخبگان است

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، صبح دیروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر ما نسبت به انتقادات و اعتراضات دانشجویان، نخبگان، روزنامه‌نگاران و روشنفکران جامعه سعه صدر نداشته باشیم، آنگاه با اعتراضات خشونت‌بار سایر اقشار ناراضی و معترض مواجه خواهیم شد، گفت: در طول دهه گذشته، صدای جریانات اجتماعی مترقی و پیشرو در جامعه کمرنگ شده، نسبت به منتقدان بی‌مهری و برخوردهای سخت صورت گرفته و همین امر موجب به حاشیه رفتن و انزوا و یاس نخبگان و جریانات آرمانگرا و روشنفکر در جامعه شده که نمادی از آن را در عدم تمایل به ثبت نام و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشاهده می‌کنیم.

    

استیضاح سه وزیر در دستور کار مجلس است

اسدالله عباسی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران درباره استیضاح چند تن از وزرای دولت، گفت: هم اکنون استیضاح وزرای نفت، کشور و آموزش و پرورش در دستور کار مجلس قرار دارد و طی امروز یا فردا این سه وزیر با حضور در کمیسیون های مربوطه باید به نمایندگان پاسخ دهند. وی ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه کشور و اولویت بررسی لایحه بودجه در مجلس، امیدواریم که نمایندگان از توضیحات وزرای مربوطه قانع شوند و استیضاح این وزرا به صحن علنی مجلس نرسد.

    

مجلس یازدهم شاید از مجلس هفتم هم بدتر شود

به گزارش اعتمادآنلاین، جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت‌: اگر اصلاح‌طلبان صحنه را رها کنند و به تماشای فعالیت انتخابات رقیب بنشینند، تندروها از انتخابات سرد استقبال می‌کنند و شاید مجلس یازدهم از مجلس هفتم هم بدتر شود. وی افزود: جریان اصلاحات به دلیل حمایت از حسن روحانی در ۲ انتخابات ریاست‌جمهوری در مظان اتهام است. اما این را باید در نظر داشت که اصلاح‌طلبان با وجود نقش داشتن در تشکیل دولت، هیچ نقشی در انتخاب وزیران و مدیران و البته تصمیم‌گیری‌ها نداشتند.

    

ظریف راهی ترکیه می‌شود

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه به منظور شرکت در اجلاس «روند استانبول-قلب آسیا» راهی ترکیه خواهد شد. وی در هشتمین کنفرانس وزیران امور خارجه «روند استانبول - قلب آسیا»  که امروز - دوشنبه - در استانبول و با عنوان «صلح، همکاری و رفاه» برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. محور اصلی گفت‌وگوها، صلح، مشارکت و همکاری‌های منطقه‌ای برای آینده افغانستان است.