معاون حقوقی رئیس‌جمهور خبر داد

آغاز فعالیت کمیته تعیین خسارات آسیب‌دیدگان حوادث اخیر

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: کمیته بررسی وضعیت آسیب‌دیدگان وقایع اخیر در کشور کار خود را آغاز کرد. به گزارش ایسنا، لعیا جنیدی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای تشکیل کمیته‌ای جهت بررسی وضعیت آسیب‌دیدگان وقایع اخیر کشور و تعیین خسارات آنها، گفت: وزارت کشور مکلف شده است فهرستی از آسیب‌دیدگان تهیه کنند و معاونت حقوقی نیز براساس این فهرست‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

    

بازداشت  رئیس مستعفی هلال احمر توسط سازمان اطلاعات سپاه

رئیس مستعفی جمعیت هلال احمر توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد. هنوز از جزئیات پرونده علی‌اصغر پیوندی، رئیس مستعفی جمعیت هلال احمر خبری منتشر نشده است.

    

سخنگوی دولت:

پیگیر تعرض به کنسولگری ایران در نجف هستیم

سخنگوی دولت دیروز در حاشیه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران دررابطه با پیگیری دولت ایران در خصوص حمله به کنسولگری کشورمان در نجف گفت: در عراق و لبنان به یک ثبات اجتماعی خواهیم رسید. وقتی چنین اتفاقاتی می‌افتد کشورهای بیگانه دخالت می‌کنند، حمله به کنسولگری ایران به دست مردم و دولت عراق نبوده است ما هم پیگیر تعرض خواهیم بود که چه کسانی این کار را انجام داده‌اند.

    

تعیین 9 محل برای برپایی اعتراضات قانونی در تهران

استاندار تهران گفت: ۹ محل از جمله استادیوم شیرودی برای اعتراضات قانونی احزاب و گروه‌ها در شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران اختصاص یافته است. انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با ایلنا افزود: این ۹ منطقه از طریق معاون سیاسی و اجتماعی استانداری اعلام شده است و ما آمادگی لازم برای صدور مجوز در این مناطق را داریم.

    

رافائل گروسی:

تعیین ضرب‌الاجل برای ایران رویکرد مناسبی نیست

مدیرکل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه تعیین ضرب‌الاجل برای ایران را ایده خوبی نمی‌داند، گفت که در پیش گرفتن چنین رویکردی به این معنا است که ما مناسبات خصمانه‌ای داریم. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «رافائل گروسی» با اشاره به برخی ادعاها در خصوص کشف ذرات اورانیوم اعلام‌نشده در ایران گفت که آژانس در بازرسی‌ها، از جمله در مورد ایران «قاطعانه و منصفانه» عمل خواهد کرد.

    

عراقچی:

ایران مخالف اعزام نیروهای نظامی ژاپن به خاورمیانه است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران به توکیو سفر کرده است با طرح ژاپن برای اعزام نیروهای دفاع از خود به خاورمیانه به منظور کمک به تضمین ایمنی کشتیرانی برای شناورهای تجاری مخالفت کرد. سیدعباس عراقچی در گفت‌وگو با «ان. اچ. کی» تلویزیون دولتی ژاپن، گفت: ایران منتظر تصمیم نهایی ژاپن است، اما اعتقاد ندارد که هرگونه حضور نیروهای خارجی در منطقه به تقویت ثبات، امنیت یا صلح کمک خواهد کرد.

    

سردار فدوی با اشاره به حوادث اخیر:

تعدادی را هنگام خروج از کشور گرفتیم و نشان‌شان خواهیم داد

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که در اتفاقات اخیر تعدادی هنگام فرار از کشور بازداشت شده‌اند؛ گفت که ما بسیاری را دستگیر کرده‌ایم و از صدا و سیما نشان خواهیم داد. به  گزارش ایسنا، سردار فدوی در حاشیه همایش اختتامیه بسیج حقوق‌دانان خاطرنشان کرد:‌ ما خیلی‌ها را گرفته‌ایم و خیلی‌ها را از صدا و سیما نشان می‌دهیم. این‌ها اشراری نبودند که در این موضوع شر شده باشند. بلکه سابقه شر بودن آنها برای سال‌های طولانی است که پرونده‌ها و محکومیت‌های متعدد داشتند. جالب است چون جنایت، خباثت و دزدی کردند در حال فرار از کشور بودند. ما خیلی‌ها را زمانی که  از کشور فرار می‌کردند گرفتیم.