دبیرکل حزب اراده ملت ضمن انتقاد از شاکله شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد که طرح سرا پر از ایراد و ابهام است و توان اجرا شدن ندارد.

احمد حکیمی‌پور، کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در واکنش به اینکه آیا سخنان آقای روحانی در مورد فسادهای میلیاردی و گوشزد او به قوه‌قضاییه در برخورد با آنها درست است، اظهار کرد: معتقد هستم کشمکش و بگومگوهایی که بین مسئولان کشور شکل می‌گیرد، به نفع کشور نیست؛ سران قوا اگر در موضوعی ابهام و سوالی دارند در جلسات دوره‌ای که با یکدیگر انجام می‌دهند آن را مطرح و رفع ابهام کنند. کشیده شدن چنین مسائلی در بطن جامعه و متن مردم کار درستی نیست، چرا که مثل دوره آقای احمدی‌نژاد و اتفاق‌هایی که افتاد باعث ایجاد تنش‌هایی در جامعه می‌شود و مردم از آن آسیب می‌بینند. وی افزود: معتقدم رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضاییه یا رئیس مجلس و دیگر سران کشور اگر ابهامی دارند در جلسات خود آن را مطرح کنند؛ آنها این مطالب را در حالی مطرح می‌کنند که حتی برای ارتباط‌گیری با یکدیگر تلفن سیاسی دارند و می‌توانند به صورت مستقیم با یکدیگر صحبت کنند. دبیرکل حزب اراده ملت در پاسخ به اینکه گفته می‌شود رئیس‌جمهور سعی می‌کند فضایی را که علیه او ایجاد شده است و ممکن است منجر به مجلسی مخالف او بینجامد و دو سال باقیمانده او را سخت کند، را مدیریت کند گفت: این موضوع درست است اما در مسئله مبارزه با فساد، سیاسی و جناحی شدنش، ضرر است. خود قوه قضاییه معتقد است که برخوردها جناحی نیست و من معتقدم که نباید در این مورد زود قضاوت کرد و باید مقداری زمان به آنها بدهیم ولی به طور کلی از رویکرد قوه قضاییه استقبال می‌کنیم. عضو پیشین شورای‌شهر تهران درباره اینکه در حال حاضر برخوردهای قوه قضاییه مبارزه با مفسد و نه فساد است، گفت: وظیفه قوه قضاییه این است که مفسد و کسی که جرم مرتکب شده است را مجازات کند و مبارزه با فساد باید درون دستگاه‌ها و سیستم‌های دیگر مورد بررسی قرار بگیرد و آنها اجازه شکل‌گری فساد ندهند؛ قبل از به وجود آمدن فساد، قوه قضاییه نقشی ندارد و تنها مسئولیتش برخورد با مجرم و متهم است. 

نماینده اسبق مجلس در پاسخ به اینکه حتی بدنه جریان اصلاح‌طلبی به شورای عالی نقد دارند اما گوش شنوایی نیست، گفت: مسئول این موضوع من نیستم. خودمان نیز از اول اعتراض داریم و فقط برای اینکه نگویند وحدت‌شکن و مخالف هستیم، نمایندمان در شورای عالی شرکت دارد اما نقدمان را نیز داریم و در جلسات بحث می‌کنیم.