رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه اعتراض کارگر قطعا باید شنیده شود، گفت: معتقدم این اعتراض‌ها به دلیل مشکلاتی است که کارگران دارند و این مشکلات باید پیش از آنکه جنبه قضایی یابد، توسط دولت و مجلس شنیده و حل و فصل شود.

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، سید ابراهیم رئیسی در دیدار رئیس و اعضای فراکسیون زنان مجلس با تاکید بر لزوم دقت نظر کافی در بیان برخی مسائل و موضع‌گیری‌ها در سطح رسانه توسط نمایندگان و سایر مسئولان تصریح کرد: بعضی اظهارات متاسفانه براساس اطلاعات و گزارش‌های غیردقیق است که این اظهارات نیز اغلب موجب برانگیختن احساسات در جامعه می‌شود. گاهی ممکن است یک اظهارنظر نادرست به دلیل سهو لسان باشد که می‌توان آن را اصلاح کرد اما اینکه کسانی براساس مواضع شخصی و سیاسی به بیان مطالب غیرواقعی بپردازند و بعد از روشن شدن موضوع نیز همچنان بر سخن خود اصرار کنند، بسیار نادرست است و باید از این قبیل اقدامات پرهیز کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به برخی انتقادات از برخورد با اعتراضات کارگری تصریح کرد: معتقدم اعتراضات کارگری به دلیل مشکلاتی است که کارگران دارند و این مشکلات و اعتراضات باید پیش از آنکه جنبه قضایی یابد، توسط دولت و مجلس شنیده و حل و فصل شود.

رئیسی ادامه داد: شما به عنوان قانونگذار و ناظر، دستتان باز است و می‌توانید این مشکلات را پیگیری کنید. قطعا باید اعتراض کارگر شنیده شود. وقتی کارخانه‌ای به یک فرد واگذار شده که اهلیت لازم را ندارد و بعد تولید این کارخانه رو به افول می‌رود و نهایتا تعطیل می‌شود، طبعا کارگران بیکار می‌شوند و وقتی حقوقی نگرفتند، اعتراض می‌کنند. این اعتراض‌ها باید در وقت خود شنیده شود و اساسا نباید اجازه داد کار به اینجا بکشد. باید در هنگام واگذاری، اهلیت فرد بررسی شود و بعد از واگذاری نیز دولت با پرداخت تسهیلات و سایر مشوق‌ها اقدام به توانمندسازی کند. مجلس نیز به عنوان نهاد ناظر باید بر این روند نظارت داشته باشد و اصلا اجازه ندهیم که این موضوعات جنبه قضایی پیدا کند.

وی با اشاره به ابزار نظارتی مجلس برای گفت‌وگو با دولت و حل و فصل مشکلات یادآور شد: امروز در جایگاه نماینده باید مسائل را واقعی دید و واقعی نظر داد. اگر مردم مشکلی دارند باید ببینید مشکل آنان چیست. هر یک از ما فرصت کوتاهی در اختیار داریم که با استفاده از امکانات و تریبون خود می‌توانیم به مردم خدمت کنیم. امیدوارم به گونه‌ای عمل کنیم که بعدها حسرت نخوریم که چرا برای حل مشکلات مردم پیگیری نکردیم.

رئیسی با بیان اینکه در مقابله با فساد باید آهنگ همه قوا یکی باشد و هیچ‌یک فساد را برنتابیم، تصریح کرد: عمل به قانون امروز یک ارزش است و نباید اجازه دهیم هیچ‌کس با هیچ گرایش سیاسی، قانون را نقض کند. هیچ مسئول و شهروندی نباید اجازه نقض قانون پیدا کند. کشور باید بر مدار قانون اداره شود و آنچه از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سیاست‌های کلی قانونگذاری ابلاغ شد، نیز تاکید بر همین امر است. هیچ‌کس در هیچ جایگاهی نباید از چراغ قرمزها و حتی چراغ زردها عبور کند و قانون‌گرایی باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود.