عراقچی: 

کشورهای منطقه درحال بررسی «صلح هرمز» هستند

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با اسپوتنیک در رابطه با طرح «ابتکار صلح هرمز»، گفت: این ابتکار در حال بررسی گسترده از سوی کشورهای منطقه و دیگر طرف‌های مربوطه بین‌المللی است و پیامی از سوی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به تمام حکام و پادشاهان کشورهای خلیج فارس ارسال شده است. وی افزود: به تماس‌ها و مشورت‌های خود با کشورهای همسایه و تمام طرف‌های مربوط ادامه خواهیم داد تا تمام پایه‌های این طرح را به آن‌ها توضیح دهیم و بتوانیم این ابتکار عمل را اجرایی و در منطقه خلیج فارس صلح و ثبات و امنیت ایجاد کنیم.

    

پخش بیانیه علیه روحانی در مجلس

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت:‌ آقای ذوالنوری نماینده قم بیانیه‌ای را درباره‌ سخنان روز گذشته آقای روحانی در یزد تنظیم کرده بود که برای توزیع باید به تایید هیات رئیسه می‌رسید و من به عنوان مسئول اداری این کار اجازه توزیع این بیانیه را دادم. وی تاکید کرد که صدور مجوز توزیع بیانیه‌ها و نامه‌ها در صحن علنی مجلس از سوی هیات رئیسه به معنی تایید آنها نیست. در بیانیه مجتبی ذوالنوری که البته به صورت بی‌نام در جلسه علنی دیروز مجلس و بین نمایندگان توزیع شده بود، سخنان رئیس جمهور در یزد در تقابل با رهبری و همچنین موهن و تفرقه‌انگیز عنوان شده است.

    

هجمه‌ها علیه دولت با هدایت طیف احمدی‌نژاد است

به گزارش جماران، محسن غرویان، مدرس حوزه علمیه درباره هجمه‌های اخیر به دولت گفت: هجمه‌ها به دولت به ویژه حرکت‌های جزئی روز ۱۳ آبان، در ادامه حرکت‌هایی هستند که با هدایت آقای احمدی‌نژاد و طیف فکری ایشان صورت می‌گیرد. به نظر می‌رسد که آنها برای ریاست جمهوری آینده برنامه داشته باشند. همچنین در تلاشند که تندروها را به مجلس آینده وارد کنند.

    

سخنگوی دولت:

اگر رئیس‌جمهور در مورد فساد تلفنی به کسی زده اعلام کنید 

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی دوشنبه‌ها که این هفته در حسینیه روستای ورنکش میانه برگزار شد، در واکنش به حاشیه‌های ایجاد شده پیرامون اظهارات اخیر رئیس جمهوری درباره فساد، گفت: نظر رئیس جمهور در مورد فساد این است که کار هیجانی نباشد، باید مردم مطمئن باشند ساختارها رعایت می‌شود. وی افزود: هیچ خط قرمزی رئیس جمهور در مبارزه با فساد نداشته آنچه مورد ما است وظایف اجرایی دستگاه ها در عرصه های غیر تخصصی نباشد. سخنگوی دولت تاکید کرد: اگر رئیس جمهور در مورد فساد تلفنی به کسی زده است اعلام کنید.

    

وکیل مشایی، خروج او از کشور را تکذیب کرد

به گزارش ایسنا، مهران عبدالله‌پور، وکیل اسفندیار رحیم مشایی در رابطه با خبری مبنی بر اینکه اسفندیار رحیم مشایی از کشور خارج شده است، در حالی که از شنیدن این خبر تعجب کرده بود، اظهار کرد: خیر، ایشان در مرخصی استعلاجی بودند و مادر ایشان فوت کرد. هفته گذشته در ختم شرکت کردند و دیروز نیز تهران بودند و ایشان را دیده‌ام. وی افزود: قطعا اینگونه نیست؛ ایشان کجا برود، کشور و مملکت خودش است و به چه دلیل باید برود؟ کسانی که این حرف را درآوردند خودشان باید به زودی بروند. ایشان خارج از کشور نیستند و خارج از زندان هستند و در مرخصی استعلاجی به سر می‌برند.

    

ستاد انتخابات کشور افتتاح شد

ستاد انتخابات کشور صبح دیروز توسط عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و با حضور جمال عرف رییس این ستاد، سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد و همچنین سایر اعضا افتتاح شد. یادآور می‌شود، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعه 2اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود