شیعه انگلیسی در عراق جنایت می‌کند

آیت‌الله موحدی کرمانی، خطیب نماز جمعه تهران گفت: شیعیان انگلیسی در اعتراضات عراق نفوذ کرده‌اند و در کربلا و بصره جنایاتی مرتکب شدند که مردم عراق باید صفوف خود را از آنها جدا کنند. وی درباره اعتراضات در لبنان نیز اظهار کرد: مردم از فساد و تبعیض به تنگ آمدند و چاره کار خود را در اعتراض دست جمعی دیدند. دولت لبنان باید از این آهنگ عمومی برای اصلاح استفاده کند اما استعفای نخست وزیر لبنان نشان داد بعضی از دسته‌های سیاسی لبنان مصلحت اسرائیل، آمریکا و بعضی دولت‌های عرب را بر مصلحت مردم ترجیح می‌دهند. استعفای نخست وزیر می‌تواند سبب تشدید اعتراضات خیابانی شده و در نهایت طوائف مختلف را با یکدیگر درگیر نماید.

    

خروج از NPT در دستور کار ایران نیست

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره احتمال خروج ایران از NPT به دنبال گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، به ایرنا گفت: علی‌رغم همه بی‌میلی‌های صورت گرفته، جمهوری اسلامی ایران در رابطه با آژانس کارنامه روشنی دارد و آمریکایی‌ها نتوانستند محمل قانونی لازم را پیدا کنند و پرونده ایران را دوباره ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد و از شورای حکام به شورای امنیت منتقل کند. بنابراین خروج از NPT در دستور کار جمهوری اسلامی ایران نیست.

    

برکناری ۶   قاضی فاسد

دادستان کل کشور نهم آبان ماه در جمع قضات و کارکنان دادگستری شهرستان مراغه در استان آذربایجان شرقی اعلام کرد که طی یکی دو هفته اخیر به پرونده «۵ یا ۶ قاضی فاسد» رسیدگی شده و آنها از خدمت در دستگاه قضایی «منفصل» شده‌اند. به گزارش خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری با بیان اینکه اراده و تصمیم دستگاه قضایی برخورد جدی با مفاسد درون دستگاه قضا است، افزود: حدود 7 تا 10 پرونده دیگر آماده رسیدگی در دادگاه عالی است.

    

احتمال کاندیداتوری قالیباف از تهران

محسن پیرهادی، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت گفت که قالیباف احتمالا از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات شرکت خواهد کرد. وی در پاسخ به اینکه در صورت شکل نگرفتن توافق جریان نواصولگرا با شورای وحدت اصول‌گرایان آیا لیست جداگانه‌ای خواهند داد، اظهار کرد: حضور قدرتمند جریان نواصولگرا و جمعیت پیشرفت و عدالت در انتخابات مجلس قطعی است، ما برای انتخابات مجلس برنامه داریم و در انتخابات آتی، هم رویکردهای جدید و هم چهره‌های جدیدی را به جامعه معرفی خواهیم کرد.

    

محمود صادقی متهم به فعالیت تبلیغی علیه نظام شد

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس در حساب تویتری خود نوشت: «شنبه ۱۱ آبان جلسه رسیدگی به اعلام جرم دادیار جانشین دادسرای فرهنگ و رسانه تهران علیه اینجانب به‌ اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام در شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران تشکیل خواهد شد. مستند این اعلام جرم جملاتی تقطیع شده از سخنرانی‌ من در تاریخ ۱۶ آذر سال ۹۵ در دانشگاه امیرکبیر است.» 

    

امام جمعه قم 

دچار عارضه قلبی شد

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، پنجشنبه شب به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری و سپس برای تکمیل روند درمان به بیمارستانی در تهران منتقل شد.

    

نماینده ولی فقیه در مازندران استعفا کرد

آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری دیروز رسما از مسئولیتش استعفا کرد. به گزارش تسنیم، متن استعفای وی که به‌ علت بیماری قادر به اقامه نماز جمعه نبود توسط حجت الاسلام محمد قاسمی امام‌ جمعه موقت ساری قرائت شد. آیت‌الله نورالله طبرسی متولد سال 1319 که بعد از رحلت آیت‌الله هادی روحانی در سال 78 به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران منصوب شده‌ بود امروز استفعا داد. وی از سال 59 و با حکم امام خمینی به عنوان و امام جمعه ساری منصوب شده بود.