رئیس‌جمهور گفت: در کشور ما سوءتغذیه وجود ندارد و با تلاش بیشتر می‌توانیم اعتماد بیشتر به ملت‌مان عرضه کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسن روحانی در شصت و ششمین اجلاس وزرای کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت افزود: بهداشت از تغذیه سالم آغاز می‌شود. وقتی قبل از انقلاب مقدار کالری مصرفی مردم ۲۱۰۰ کیلو کالری بوده و امروز مقدار مصرفی ما با ۸۳ میلیون جمعیت ۲۵۰۰ کیلو کالری است، به معنای این است که در کشور سوء‌تغذیه وجود ندارد.

 کار این دولت برای سلامت و محیط زیست قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست

رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت یازدهم و دوازدهم از سال ۲۰۱۳ تاکنون همه تلاش و افتخارش بر این بوده است که به عنوان دولت سلامت و دولت محیط زیست باشد. کاری که این دولت برای سلامت و محیط زیست انجام داده است قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست.

گفت:‌ برای‌جمهوری اسلامی ایران باعث افتخار  است که در طول ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی به طور متوسط هر سال ۶ ماه بر امید به زندگی مردم افزوده شده است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در طول این ۴۰ سال امید به زندگی از ۵۶ سال به ۷۶ سال ارتقاء پیدا کرده است و این یکی از خدمات همه پزشکان، تلاشگران و ملت بزرگ ما نسبت به استقرار صحت و سلامت در این کشور است.

وی ادامه داد: دولت یازدهم و دوازدهم از سال ۲۰۱۳ تاکنون همه تلاش و افتخارش بر این بوده است که به عنوان دولت سلامت و دولت محیط زیست باشد. کاری که این دولت برای سلامت و محیط زیست انجام داده است قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به احیای دریاچه ارومیه گفت: یکی از اقدامات این دولت نجات ۱۴ میلیون انسان ایرانی از طوفان نمک بوده است، احیای دریاچه ارومیه اولین تصمیم دولت از روز اول تشکیلش بود که اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: با احیای دریاچه ارومیه ما می‌توانیم مطمئن باشیم خطری دیگر مردم را تهدید نمی‌کند.  اگر این قدم برنداشته نمی‌شد شهری به نام تبریز وجود نداشت و ۱۴ میلیون نفر در غرب ایران مهاجرت کرده بودند و تمام باغات از بین رفته بود.

روحانی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم، دولت هوای پاک است، بیان کرد: اگر تلاش دولت یازدهم و دوازدهم برای هوای پاک و مردم ایران نبود، بنزین‌های تولید شده پتروشیمی میلیون‌ها بیمار را راهی بیمارستان کرده بود، امروز در تمام شهرهای ما از بنزین و گازوئیل یورو ۵ استفاده می‌شود.

وی با اشاره به کاهش هزینه‌های درمان در کشور گفت: در تلاشی که در این مدت انجام گرفته است هزینه بیمار کاهش یافته است، پول پرداختی بیمار در بیمارستان حداکثر ۸ درصد در شهر و ۵ درصد در روستا بوده است.

روحانی ادامه داد: این طرح برای متخصصان، پرستاران، پزشکان و کادر درمانی افتخار است.

وی اضافه کرد: سیل و زلزله و حادثه‌ای نبوده که کادر پزشکی و پرستاران ما به کمک مردم نشتابند و آنها را در زلزله بم، منجیل و رودبار و کرمانشاه دیدم و وقتی به بیمارستان در کرمانشاه بعد از ۴۸ ساعت رسیدم متوجه شدم در همین مدت۳۰۰عمل جراحی انجام شده است و جراحی را دیدم که به خاطر بیداری ۷۲ ساعته قدرت ایستادن ندارد و این افتخار ماست. رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ افتخار ما تنها داروسازی، توانایی پزشکی، بخش تشخیص بیماری‌ها و تحصیلات سطح بالای ما نیست بلکه افتخار ما ایثار و فداکاری پزشکان 

و کادر پزشکی ما است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اولین اثر بیمارستان و پزشک اعتماد دادن به مردم است. بهداشت از اینجا آغاز می‌شود. 

این عضو شورای هماهنگی سران قوا عنوان کرد: این که روزانه 10 روستا در پوشش لوله‌کشی گاز قرار می‌گیرد به معنای بهداشت جامعه است و این به معنای آن است که بوته‌ها کنده نمی‌شود و شاخه درختان بی جهت بریده نمی‌شود و سوخت آلوده‌کننده مصرف نمی‌شود. هرصبح که آفتاب طلوع می‌کند تا غروب می‌کند ده روستای جدید به شبکه گاز کشور افزوده می‌شود. اگر سیستم گازکشی ایران در دنیا نمونه‌ای دارد به من بگویید.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اینکه در هر هفته سی و چند روستا به آب آشامیدنی سالم دسترسی می‌یابد به معنای بهداشت است و هر هفته که می‌گذرد سی روستای کشور دارای آب آشامیدنی سالم می‌شود. اینکه امروز می‌بینیم مردم از نعمت آب سالم و غذا و سوخت پاک و هوای سالم و پزشکان حاذق برخوردار هستند به معنای آرامش جامعه است. اگر ملتی دارای آرامش بود یعنی اولین قدم مهم برای سلامت انجام شده است. این اعتماد در کشور ما وجود دارد.

روحانی در پایان گفت: می‌خواهم از همه پزشکان و اعضای کشورهای شرق مدیترانه و منطقه که مهمان ما هستند و از همه پزشکان جهان سپاسگزاری کنم. قرآن ما می‌گوید اجرشان فراموش نمی‌شود. قرآن ما می‌گوید ما عمل خیر او را برای همیشه ثبت می‌کنیم. برای شما آرزوی خدمت و همکاری بیشتر با یکدیگر دارم. روزهای خوشی برای شما در سفر به ایران عزیز آرزو می‌کنم.