فرمانده کل سپاه:

هر جنگ جدیدی منجر به محو رژیم صهیونیستی می‌شود

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در دیدار فرماندهان عالی سپاه با فرمانده معظم کل قوا، گفت: با اوج‌گیری ظرفیت‌های بازدارندگی انقلاب اسلامی و کاهش اعتبار تهدید و قدرت آمریکا، رژیم صهیونیستی دیگر تهدید نیست و کوچکترین خطایش آخرین خطای اوست زیرا هر جنگ جدیدی به محو این رژیم از جغرافیای سیاسی عالم منجر خواهد شد.

    

به لغو مصوبه «تعیین محل تجمعات» اعتراض می‌کنیم

به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه جلسه هیأت دولت در خصوص رأی دیوان عدالت اداری در لغو مصوبه هیأت وزیران در خصوص تعیین مکان مشخص برای تجمعات گفت: این مصوبه برای ساماندهی بوده چراکه اصل ۴۱ قانون اساسی این اجازه (تجمع) را داده، اما باید با مجوز از وزارت کشور باشد. هر جایی هم نمی‌توان تجمع برگزار کرد، وزارت کشور چند نقطه را در تهران مشخص کرد. در خصوص لغو این مصوبه طبیعتاً اعتراض می‌کنیم و توجیه خواهیم کرد که حتما موافقت شود تا با نظم و امنیت بهتر تجمعات برگزار شوند.

    

فشار دولت برای کاهش حکم فریدون از بنیان دروغ است

علی ربیعی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره ادعای برخی رسانه‌ها در خصوص فشار دولت به قوه قضاییه برای تبدیل حکم 7 سال حسین فریدون به 5 سال، گفت: اصلا کسی باور می‌کند دولت به قوه قضاییه فشار بیاورد و بگوید که حکم 7 سال را 5 سال کنید؟ این ادعا از بنیان دروغ است و رئیس جمهوری هیچ دخالتی در این فرآیند نداشته همچنین بحثی نیز در این خصوص تاکنون مطرح نشده است و اصلا بنای  دخالت در این خصوص وجود ندارد.

    

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار عارف:

برخی در کشور دهه غارت راه انداختند

آیت‌الله العظمی جوادی آملی، در دیدار محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، گفت: در کشور دهه‌های مختلف فرهنگی همچون دهه کرامت، دهه ولایت و امثالهم وجود دارد، ولی برخی در مقابل این دهه‌ها، دهه غارت و چپاول کشور را داشتند که از آنها غفلت شده بود. باید یک تقویم سیاسی باشد که در آن غارت‌های کشور ثبت شود تا هرگز از یادها نرود چه کسانی و چه هنگامی، به کشور و نظام آسیب زدند. در نظام، مسئولین خوب کم نیستند که در بعضی موارد متاسفانه کار به دست آنها داده نشده است.

    

وزیر دفاع:

کارهای بسیار بزرگ‌تر از تصور دشمن را می‌توانیم انجام دهیم

امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تجلیل از چهره‌های ماندگار صنعت هوایی با بیان اینکه امروز در حوزه هوایی کارهای بسیار بزرگ‌تر از تصور دشمن را می توانیم انجام دهیم، افزود: امروز از عقبه دانشی خوبی برخورداریم و ان‌شاءالله در این حوزه شاهد محصولاتی خواهیم بود که موجب بهت و تعجب دشمن خواهد شد. وی تصریح کرد: ما نیازمند یک قدرت اطمینان بخش در کشور هستیم و امروز این نیاز را بهتر از هر زمان دیگری متوجه می‌شویم.

    

درخواست لاریجانی از جهانگیری

به گزارش ایسنا، جمعی از جانبازان قطع نخاعی و ۷۰ درصد در نامه‌ای به سران قوا خواستار رسیدگی به مطالباتشان به خصوص بهبود وضعیت معیشتی و ادامه روند درمان خود شدند. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پی‌نوشت این نامه از اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری خواستار ارائه دستورات لازم جهت بهبود وضعیت معیشت و درمان جانبازان نخاعی و ۷۰ درصد شد.