تکذیب حملات سایبری موفق به تاسیسات نفتی و حیاتی ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری اعلام کرد: بر اساس رصدهای صورت گرفته برخلاف ادعاهای امروز رسانه‌های غربی حمله سایبری موفقی به تاسیسات نفتی و سایر زیرساخت‌های حیاتی کشور صورت نگرفته است. مرکز مدیریت راهبردی افتا از همه خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری، نشریات و فعالان فضای مجازی خواست تا قبل از انتشار اینگونه اخبار، از طریق مراجع ذی‌صلاح از صحت آنها اطمینان کامل حاصل کنند.

    

حقوق نمایندگان بین ۵.۴ تا ۸ میلیون تومان است

محمود بهمنی، نماینده ساوجبلاغ در مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در خصوص هزینه برخی نامزدهای نمایندگی مجلس در انتخابات به رادیو البرز گفت: کسی که هزینه انتخاباتی بالایی دارد وارد مسائل انحرافی می‌شود، یک انسان عاقل چرا باید یک تا دو میلیارد هزینه کند برای اینکه ظرف چهار سال بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان حقوق بگیرد. حقوق نمایندگان مجلس بین ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تا هشت میلیون تومان است و دریافتی من در حال حاضر بین پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تا شش میلیون تومان است.

    

اولین رزمایش ایران، چین و روسیه در شمال اقیانوس هند 

سردار قدیر نظامی، رئیس امور بین الملل و دیپلماسی دفاعی ستادکل نیروهای مسلح از برگزاری رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه در دریای عمان و شمال اقیانوس هند در آینده نزدیک خبر داد و گفت: رزمایش‌های مشترک با دیگر کشورها را آغاز کرده‌ایم و به زودی برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی، رزمایش مشترک دریایی را با روسیه و چین به عنوان دو قدرت بزرگ به صورت سه‌جانبه در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار خواهیم کرد. برآوردها و تحلیل‌های سیاسی و نظامی بسیار روی این اتفاقات حساب باز خواهند کرد و در تحولات راهبردی مد نظر قرار خواهند داد.

    

با شفافیت آرا موافقم اما نه برای همه نمایندگان

به گزارش فارس، علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس درباره موضوع شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت: به طور کلی بنده با شفافیت آرای موافقم، اما در شرایط فعلی شفافیت آراء را برای همه نمایندگان مجلس مناسب نمی‌دانم زیرا در مسائل مورد اختلاف اگر آرای نمایندگان اعلام شود، بسیاری از آنها در حوزه‌های انتخابیه خود مورد آزار و اذیت گروه‌های فشار قرار می‌گیرند و رأی واقعی خود را اعلام نخواهند کرد که این به ضرر کشور است. وی افزود: هر وقت این شرایط تغییر کرد و چیزی به نام گروه‌های فشار نداشته باشیم شفافیت آراء نمایندگان یک امر مفید خواهد بود.

    

حکم قتل عمد محمدعلی نجفی نقض شد

حکم شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران در پرونده محمدعلی نجفی با اتهام قتل میترا استاد که برای دیدنظرخواهی به دیوان عالی کشورارسال شده بود، از سوی این مرجع قضایی نقض و بر این اساس پرونده نجفی به اتهام قتل میترا استاد برای رسیدگی مجدد به دادگاه ارجاع شد. 

    

آزادی گروگان ایرانی از دست دزدان دریایی سومالی 

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه برای آزادی ملوانان ایرانی دزدیده شده توسط دزدان دریایی سومالی گفت: یکی از ملوانان اسیر ایرانی به نام «محمد شریف پناهنده» از بند دزدان دریایی سومالی آزاد شده و با هماهنگی سفارت ایران در اتیوپی طی روز‌های آینده وارد تهران خواهد شد.