جاشوا وانگ، اندی چان و اگنس چو، از فعالان سرشناس اعترا‌ض‌های هنگ‌کنگ، که خواستار حفظ استقلال و دموکرسی هستند بازداشت شدند. چند ساعت پیش از بازداشت، نیروهای امنیتی گردهمایی‌ برنامه‌ریزی شده برای روز شنبه را لغو کرده است.

جاشوا وانگ در ملاعام در راه ایستگاه قطار بازداشت و به پاسگاه ‌پلیس منتقل شده است. این خبر را  حزب منتقد دولت هنگ‌کنگ، «دموسیستو» منتشر کرده است. جاشوا وانگ یکی از موسسان این حزب است. حال به نقل از این حزب، اگنس چو یکی از دیگر اعضای سرشناس «دموسیستو» هم بازداشت شده است.

پیش از آن یکی از رسانه‌های هنگ‌کنگ، خبر بازداشت اندی چان را منتشر کرده بود. چان رهبر حزب «استقلال‌طلب ملی هنگ‌کنگ» است که فعالیت آن ممنوع شده است. چان از قرار در فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ، پس از پرواز به ژاپن بازداشت شده است.

چند ساعت پیش از بازداشت این چهره‌های سرشناس اعتراض‌های هنگ‌کنگ، نیروهای امینتی گردهمایی ‌برنامه‌ریزی شده برای روز شنبه را لغو کردند. در واکنش به این اقدام سازمان «جبهه حقوق مدنی بشر» که این گردهمایی را برنامه‌ریزی کرده بود، اعلام کرد که برای پرهیز از به خطر انداختن امنیت معترضان چاره‌ای جز لغو آن ندارد.