سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره راهبرد ایران برای دیدار با آمریکایی‌ها در سفر روحانی به نیویورک، گفت: از نگاه ایران توقف کلیه تحریم‌هایی که پس از خروج آمریکا از برجام صورت گرفت، امکان مذاکره را فراهم می‌کند. ما توقف تحریم‌ها و برگشتن به شرایط قبل از تحریم‌ها را خواستار هستیم و آمریکا برای نشان دادن صداقتش در این مسیر باید شرایط را برای تامین منافع مردم ایران تامین کند و در حال حاضر هیچ نشانه‌ای در این زمینه نمی‌بینیم. علی ربیعی در نشست خبری دیروز خود افزود: اگر ترامپ بتواند با این کارها و اقدامات اعتماد را به ما برگرداند آن وقت باید درباره مذاکره کردن یا نکردن صحبت کرد وگرنه اینکه مدام از آمادگی برای مذاکره صحبت کنیم دردی را دوا نمی‌کند و برای افکار عمومی هم نیاز این است که مشخص شود در زمان مذاکره چه دستاوردهایی برای ایران متصور است. ما یک بار در شرایط تحریم مذاکره کردیم و دیگر چنین چیزی را تکرار نمی‌کنیم.

یارانه نیازمندان و طبقات متوسط حذف نخواهد شد

سخنگوی دولت در ادامه پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره برنامه دولت برای حذف یارانه‌ها، گفت: یارانه نیازمندان و طبقات متوسط حذف نخواهد شد. مجلس مصوب کرده بود که ما سه دهک را حذف کنیم که حدود 30 میلیون نفر می‌شود. امکان اعتراض و پاسخگویی هم به خوبی طراحی شده است اما اینکه فکر کنیم 30 میلیون نفر در مرحله حذف قرار خواهند گرفت این اجرایی نیست. وی در خصوص حذف یارانه ثروتمندان نیز اظهار کرد: حذف یارانه ثروتمندان در حال اقدام است و در مهرماه این موضوع عملیاتی می‌شود و با میزان خطای حداقلی صورت خواهد گرفت ولی قطعا فشاری به اقشار ضعیف و متوسط جامعه وارد نخواهد شد. ربیعی گفت: پیش‌بینی می‌شود یارانه حدود ۷۰۰ یا ۸۰۰ هزار نفر قطع شود ولی امکان اعتراض وجود خواهد داشت؛ بنابراین اینکه بگویند یارانه ۳۰ میلیون نفر قطع می‌شود، صحیح نیست.

صحبت واعظی با صحبت‌های من در تناقض نبود

ربیعی درباره  حضور زنان در استادیوم و اظهارنظر رئیس دفتر رئیس‌جمهور که گفته بود فعلا حضور زنان در استادیوم‌ها به مصلحت نیست، گفت: صحبت آقای واعظی با صحبت‌های من در تناقض نبود. ایشان یک نگرانی را ابراز کرده بودند که از سوی برخی وجود دارد. زنان می‌توانند در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند. البته عده‌ای در جامعه در این باره نگرانی دارند. آقای سلطانی‌فر تمهیدی چیده‌اند که زنان در بازی ایران با کامبوج در ورزشگاه حاضر شوند. وی در پاسخ به اینکه آیا امکان تماشای بازی برای همه زنان وجود دارد، و این حضور گزینشی خواهد بود یا نه، گفت: حتماً بلیت فروشی انجام خواهد شد و گزینشی نخواهد بود. من هم برای بازدید به ورزشگاه خواهم رفت.