رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه سامانه اموال مسئولان فعال شده است، گفت: اگر کسانی به هر نحو گزارشی درباره زد و بندها، حیف و میل بیت‌المال، تخلف و تعدی به حقوق مردم دارند، باید آن را به دستگاه‌های مسئول اعلام کنند و دستگاه‌ها نیز باید اقدام کنند زیرا اقدام از ناحیه سه قوه و نهادها می‌تواند برای مردم اطمینان‌بخش باشد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه افزود: کسانی که با ارتکاب اختلاس یا کسب درآمد از محلی که مشروع نبوده به بیت‌المال دست‌اندازی کرده‌اند، پیش از ورود قوه قضاییه اموال را بازگردانند.

وی با تاکید بر اینکه در مبارزه با فساد باید از افراط و تفریط پرهیز کرد، یادآور شد: هم بی‌عملی و هم انگشت اتهام بی سند به سمت کسی گرفتن، هر دو به روند مبارزه با فساد ضربه می‌زند. نباید کسانی خواسته یا ناخواسته امری غیر مستند را در فضای مجازی یا حقیقی به کسی نسبت دهند. 

اگر سندی وجود دارد باید به دستگاه قضایی ارائه شود زیرا اتهام‌زنی در فضای حقیقی و مجازی، موجب سلب امنیت روانی و اخلاقی از جامعه می‌شود و باید این موضوع به دقت کنترل شود.

رئیس قوه قضاییه همچنین به کسانی که به هر دلیل دچار هوای نفس شده و با اخذ رشوه و پورسانت، ارتکاب اختلاس یا کسب درآمد از محلی که مشروع نبوده است به بیت‌المال دست اندازی کرده‌اند، توصیه اکید کرد که پیش از ورود قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده آنان، خودشان این اموال را به مردم بازگردانند.

 رئیسی گفت: دستگاه قضایی همچنین خود را موظف می‌داند که برای امیدآفرینی و برخورد با عناصر فاسد، از همه خدمتگزاران عرصه اقتصاد، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و مدیرانی که با جسارت، خلاقیت و شجاعت، تحریم‌ها را دور می‌زنند و اجازه نمی‌دهند خللی در زندگی مردم ایجاد شود، حمایت جدی کند.

رئیس قوه قضاییه در پایان با اشاره به موضوع کشمیر، از همه مسئولان حقوقی و قضایی جهان خواست که اجازه ندهند حقوق مردم کشمیر ضایع شود و همچنین هند و پاکستان را به پاسداشت حقوق حقه مردم این منطقه دعوت کرد.