جریان سوم یک «نمایش سیاسی» است

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه احتمالا عده‌ای به دنبال راه‌اندازی مغازه سیاسی هستند تا کاسبی جدیدی راه بیندازند، گفت: جریان سوم یک «نمایش سیاسی» است؛ کسانی که ادعا می‌کنند جریان سوم هستند، بخش‌های بریده از اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان یا ملغمه‌ای از این دو جریان بوده و جریان سوم مستقل نیستند. وی احتمال همکاری قالیباف و احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس را نزدیک به محال دانست و افزود: احمدی‌نژاد ثابت کرده عادت دارد پا روی دوش دیگران گذاشته و بالا برود و سپس زیر آن بزند. بعید می‌دانم قالیباف آنقدر ساده باشد که نردبان احمدی‌‌نژاد شود. احمدی‌نژاد هم به کسی کولی نمی‌دهد؛ اگر به کسی هم کولی بدهد، به قالیباف کولی نمی‌دهد. احمدی‌نژاد اهل مشورت و همکاری سیاسی نیست و قالیباف هم روحیه نظامی و نگاه بالا به پایین دارد.

    

پاسخ کدخدایی به نبوی درباره فرش قرمز 

بعد از آنکه بهزاد نبوی، چهره سرشناس اصلاح‌طلب خطاب به شورای نگهبان گفت که باید برای اصلاح‌طلبان فرش قرمز پهن کنند، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به این اظهارات، در صفحه توئیتری خود نوشت: «آنها که واجد شرایط قانونی نامزدی در انتخابات هستند فرش قرمز قانون برایشان پهن است، اما آنان که مشمول موانع قانونی هستند، خط قرمز قانون اجازه نمی‌دهد به خانه ملت وارد شوند.» 

    

لاریجانی خطاب به ظریف:

شما نماد ورزیدگی و سختکوشی دیپلماسی ایران هستید

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح دیروز با حضور در وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف دیدار و گفتگو کرد. وی در این دیدار، محمدجواد ظریف را دیپلماتی ورزیده و باهوش خواند و تاکید کرد: شما نماد ورزیدگی و سختکوشی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران هستید. شما  به عنوان مسئول سیاست خارجی کشور، با جدیت، هوشمندی، پشتکار و با اقتدار از مصالح ملی دفاع می‌کنید و تلاش‌های شما در عرصه بین‌المللی موثر بوده است که دشمنان ملت دست به تحریم شما زده‌اند.

    

مرکل تمایلی به حضور در ائتلاف خلیج فارس ندارد

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سخنگوی دولت آلمان در مورد حضور کشورش در ائتلاف نظامی خلیج فارس گفت: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و کل اعضای دولت آلمان در حال حاضر تمایلی ندارند که در ائتلاف آمریکا در خلیج فارس شرکت کنند. اکنون همه اعضای دولت آلمان در این موضوع با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

    

چین راهی برای خرید نفت ایران پیدا کرده است

 به گزارش ایلنا به نقل از فایننشیال تایمز، مقام‌های آمریکایی مدعی شدند که چین راهی را برای دور زدن تحریم‌ها و خرید نفت از ایران پیدا کرده است. این مقام‌های آمریکایی در ادامه مدعی شدند که اطلاعات دریافتی از طریق ماهواره‌ها و سازمان‌های دریانوردی نفت‌کش‌های چینی متعلق به بانک Kunlun چین نقش پل و یا واسطه را بین ایران و چین بازی می‌کنند. بر این اساس نفتکش‌ها سیستم موقععیت یاب خود را خاموش می‌کنند تا ردیابی نشوند و همچنین نام خود را تغییر می‌دهند تا بتوانند نفت را  بارگیری کرده و به داخل چین ببرند.

    

دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها است

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهوری در واکنش به اینکه گفته‌ می‌شود شرط حضور زنان در ورزشگاه‌ها بستگی به نظر دولت دارد، به ایلنا گفت: «دولت موافق ورود خانم‌ها به وزرشگاه‌هاست و باید یک هماهنگی بین قوا در این باره به وجود بیاید. وی افزود: «ورود زنان به وزرشگاه منع صریح قانونی ندارد و هنگامی که این منع وجود ندارد، اصل بر جواز است. هیچ حقوق‌دانی نیز نمی‌تواند این حکم را زیر پا بگذارد زیرا این حکم روشن است.» گفتنی است فدراسیون جهانی فوتبال تا نهم شهریورماه به فدراسیون ایران زمان داده تا تکلیف حضور زنان در ورزشگاه‌ها مشخص شود.