موضع رهبر انقلاب درباره جنایت رژیم آل خلیفه در بحرین:

ظلم و زور پایدار نخواهد ماند

در پی شهادت دو تن از جوانان بحرینی توسط رژیم آل خلیفه بحرین، حساب توئیتر عربی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی، موضعی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در واکنش به این جنایت منتشر کرد. رهبر انقلاب درباره‌ این حادثه فرمودند: «ظلم‌ و زور پایدار نخواهد ماند و تصمیم‌ و اراده‌ ملت‌های‌ عدالت‌طلب‌ سرانجام‌ پیروز خواهد شد.»

    

تست موشکی ایران طبیعی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تست موشکی جمهوری اسلامی ایران را روندی طبیعی برشمرد. به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ حاتمی دیروز، در حاشیه جلسه هیئت وزیران در مورد اخبار منتشره درخصوص آزمایش موشکی ایران، گفت: در کل دنیا این کارها طبیعی است. اگر روی بعضی از موضوعات کار رسانه‌ای خاص می‌کنند دنبال اهداف خاص خودشان هستند؛ اما برنامه‌های نیروهای مسلح مرتب اجرا می‌شود از جمله تست موشک.

    

احتمال تمدید معافیت‌ تحریم‌های ‌هسته‌ای ایران از سوی آمریکا

دولت ترامپ قصد دارد معافیت‌های تحریم‌‌های مربوط به همکاری‌ با پروژه‌های هسته‌ای در ایران را تمدید کند. روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد ایالات متحده آمریکا قصد دارد این هفته‌ تعلیق تحریم‌ها علیه پنج بخش از برنامه هسته ایران را تمدید کند. براساس این گزارش، انتظار می‌رود مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در هفته جاری، معافیت‌های تحریم‌های مربوط به همکاری‌های بین‌المللی با پروژه‌های هسته‌ای در داخل ایران را تجدید کند. برخی قانون‌گذاران دولت را تحت‌فشار قرار داده‌اند تا این معافیت‌ها را به دلیل این که ایران اخیرا اعلام کرد که از سطح غنی‌سازی تعیین‌شده در توافق هسته‌ای عبور کرده است، حذف کند.

    

واعظی: 

پاسخ رهبری قابل‌توجه مدعیان ولایتمداری باشد

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به پاسخ مقام معظم رهبری به نامه وزیر امورخارجه تاکید کرد: ما از نگاه مقام معظم رهبری نسبت به اعضای هیات دولت آگاه بودیم و این پاسخ باید قابل توجه کسانی باشد که با ادعای ولایتمداری، کارهایی خلاف نظر مقام معظم رهبری انجام می‌دهند.واعظی دیروز در حاشیه جلسه هیات وزیران با اشاره به نامه وزیر امورخارجه به رهبر انقلاب اسلامی گفت: آقای ظریف بی‌مهری‌هایی که به ایشان و دیگر اعضای هیات دولت انجام شده بود را مبتکرانه منعکس کردند و با محبت مقام معظم رهبری مواجه شدند.

    

تأیید دستگیری شهردار شهریار 

فرماندار شهریار ضمن تایید خبر دستگیری شهردار شهریار درخصوص دستگیری جمعی از مسئولان شهری این شهر توضیحاتی داد.

به گزارش ایسنا، نورالله طاهری گفت: حدود دو ماه پیش پرونده‌ای در رابطه با مسائل مالی شهرداری و ساخت و سازهای غیرمجاز در شهریار گشوده شد و به‌تبع‌آن جمعی از مسئولان شهرداری شامل معاون اداری مالی، مسئول ناحیه یک شهرداری شهریار، یکی از اعضای شورای اسلامی و همچنین شهردار این شهر دستگیر شدند.

    

پیشنهاد پمپئو سخیف است 

وزیر امور خارجه، پیشنهاد پمپئو درخصوص گفتگو با خبرنگاران ایرانی را ترفندی سخیف دانست و گفت: مقامات آمریکایی بارها فرصت داشتند با ایرانی‌ها صحبت کنند، اما نکردند.

محمدجواد ظریف دیروز در حاشیه جلسه هیأت دولت، افزود: پمپئو یک سیاست تبلیغاتی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی داخلی را آغاز کرده و بنده اطلاع دارم که تا به امروز تعداد زیادی درخواست مصاحبه از سوی رسانه‌های ایرانی با مقامات آمریکایی وجود داشته که آنها همه موارد را رد کرده‌اند.