ظریف:

بولتون قصد دارد انگلیس را به باتلاق بکشاند

ظریف در توییتر خود نوشت: دچار اشتباه نشوید. بولتون که در فریب ترامپ و سوق دادن او به جنگِ قرن شکست خورده است و از آن بیم دارد که تیم «ب» او فروبپاشد، اکنون زهر خود را متوجه انگلیس کرده است، به امید آنکه این کشور را به یک باتلاق بکشاند. فقط دوراندیشی و تدبیر می‌تواند چنین دسیسه‌هایی را ناکام بگذارد.

    

با پیگیری‌های نهادهای مسئول در کشورمان

عربستان نفتکش ایرانی را بازگرداند

کشتی ایرانی با نام Happiness1 متعلق به شرکت ملی نفتکش که روز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری، در پی ایجاد نقص فنی در قسمت موتورخانه خود بالاجبار به بندر جده عربستان منتقل شده و طی چند ماه گذشته با وجود رفع نقص اجازه ترخیص نیافته بود، با پیگیری‌های نهادهای مسئول در کشورمان از توقیف رها شده و همراه با تمام کارکنان و خدمه خود در حال بازگشت به کشورمان است. لازم به ذکر است دولت عربستان سعودی به ازای این توقیف اجباری رقمی بیش از ۱۰ میلیون دلار به بهانه هزینه‌های تعمیر و نگهداری دریافت کرده بود.

    

درخواست بهارستان برای اخذ عوارض از کشتی‌ها

به گزارش فارس نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای از اقدام اخیر سپاه در توقیف کشتی انگلیس تقدیر کردند و خواستار برخورد قاطع و پرقدرت با این موضوع شدند. همچنین در پایان این بیانیه از دولت و رئیس جمهوری خواسته شده تا اخذ عوارض از کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز را در دستور کار خود قرار دهد.

    

شهادت دو نیروی سپاه در سراوان

روابط عمومی قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق کشور اعلام کرد که در درگیری حافظان امنیت مرز در شهرستان سراوان با گروهک تروریستی در مرز پاکستان، دو تن به شهادت رسیدند .بنا بر اعلام قرارگاه قدس، این درگیری شنبه شب رخ داد و پاسدار تکاور سیدمحسن نقیبی اهل کرمانشاه و عبدالخالق درازهی از بسیجیان بومی به فیض شهادت نائل آمدند.همچنین پاسدار محمد ثوری و پاسدار شمس‌الدین بوداق هم زخمی شدند.

    

پیش‌بینی محسن رضایی:

تهدیدات ترامپ دی ماه تمام می‌شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عمر تهدیدات ترامپ دی امسال به سر می‌آید، گفت: رییس جمهوری آمریکا به دنبال خودنمایی است اما از دی ماه به بعد درگیر جریان‌های انتخاباتی می‌شود. وی در گفت‌وگوی ویژه خبری خوزستان همچنین درباره ماجرای توقیف نفتکش انگلیسی بیان کرد: جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نیست اما در مقابل تهدیدات هم کوتاه نمی‌آید؛ اگر هر کشوری کشتی ما را مورد هدف قرار دهد ما نیز کشتی آنها را هدف قرار می‌دهیم.

    

بتن‌ریزی فاز دوم نیروگاه بوشهر با همکاری روسیه

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: طبق گفته رئیس سازمان انرژی اتمی ماه آینده بتن‌ریزی فاز دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر با همکاری روسیه انجام می‌شود. جلال میرزایی در گفتگو با مهر در تشریح جلسه عصر دیروز کمیسیون انرژی اظهار داشت: علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در این جلسه حضور یافت و گزارشی درباره آخرین وضعیت فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشور به نمایندگان ارائه کرد. عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: صالحی در این جلسه به ما اعلام کرد ماه آینده بتن‌ریزی فاز دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر با همکاری روسیه انجام می‌شود.