تجمع کارگران آذرآب اراک مقابل استانداری مرکزی

جمعی از کارگران واحد تولیدی، صنعتی آذرآب اراک ظهر شنبه با حضور در میدان سرداران اراک و درب استانداری مرکزی، خواستار حمایت مسئولان در پیگیری معوقات حقوق خود شدند و از مسئولان خواستند تا مشکلاتشان را بررسی کنند.

یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود به ایرنا گفت: کارگران آذرآب مطالبه‌ای صنفی دارند و تحرک سیاسی یا اجتماع مغایر با موازین قانونی در دستور کار نیست. وی ادامه داد: کارگران دغدغه تامین معیشت دارند و پرداخت نشدن حقوق ماه‌های قبل تنها مطالبه این قشر است و از مسئولان می‌خواهیم تا یاریگر کارگران باشند. در همین زمینه، فرماندار اراک گفت: سهامداران عمده آذرآب با رویکرد تحول اقتصادی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و رسیدگی به امور کارگران باید تغییر نگرش دهند. حسین بختیاری افزود: بدنه دولت در استان مرکزی با تمام توان از حقوق جامعه کارگری دفاع می‌کند اما حل ریشه‌ای مشکلات صنایع آذرآب منوط به حمایت‌های همه‌جانبه از سوی سهامداران اصلی در راستای جذب کار و مدیریت فروش و بازرگانی است.

    

کارگر بوکانی بر اثر ریزش دیوار جان باخت

مدیرعامل آتش‌نشانی بوکان گفت: حادثه ریزش دیوار در روستای داش‌آغل از توابع بخش سیمینه این شهرستان به مرگ یک کارگر جوان منجر شد.

فواد هاشمی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: این حادثه عصر روز ‌شنبه به آتش‌نشانی بوکان اطلاع داده شد که در پی آن یک گروه عملیاتی از آتش‌نشانان به محل حادثه در این روستا اعزام شدند. وی افزود: در این حادثه یک کارگر ۳۵ ساله که به همراه یک کارگر دیگر در حال تخریب دیوار یک منزل مسکونی در این روستا بود دچار حادثه شده و جان خود را از دست داد. هاشمی اضافه کرد: فرد دیگر نیز با کمک اورژانش ۱۱۵ به بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان منتقل شد. این دومین حادثه از این دست است که در سال جاری در بوکان روی داده است. فروردین ماه سال جاری نیز در کوی مهندسین این شهر فروریختن یک دیوار در حال ساخت روی کارگر ۴۰ ساله‌ای جان وی را گرفت.