شریعتمداری: 

پرونده دوشغله‌های وزارت تعاون بسته شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمعه شب در توئیتی اعلام کرد: پرونده دو و چندشغله‌های تابعه وزارتخانه در وزارت کار بسته شده است. به گزارش تسنیم، محمد شریعتمداری در این توئیت نوشت: با تکیه بر تعهد قبلی به مردم، با استعفای 38 نفر از دو یا چندشغله‌های مجموعه‌های تابعه وزارتخانه و طبق اعلام رسمی رئیسان صندوق‌ها، پرونده دوشغله‌ها (ماده 241) در وزارت کار بسته شد. وی افزود: از امروز هر فرد دوشغله استعفا نداده باشد از هر دو شغل عزل و به مراجع ذیصلاح معرفی خواهد شد.

    

تشکیل هیات واگذاری صندوق‌ها زیر نظر وزیر کار

هیات واگذاری صندوق‌ها به ریاست و تحت نظر مستقیم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه تشکیل شده است. به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به منظور خروج از بنگاهداری، هیات واگذاری صندوق‌ها به ریاست و تحت نظر مستقیم وزیر و رئیس هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه تشکیل شده و بر همین اساس پیگیری‌های مرتبط با این هیات به صورت منظم توسط دبیرخانه هیات امنا انجام می‌گیرد.

    

کارخانه فولاد نورد ایوان با بیش از ۵۰ کارگر تعطیل شد

کارخانه فولاد «نورد ایوان» بعد از تعطیلات ایام نوروز، تعطیل و منجر به بیکاری بیش از ۵۰ کارگر کارخانه شد. به گزارش ایلنا، کارخانه فولاد نورد ایوان که در زمینه تولید انواع میلگرد آجدار در شهرستان ایوان در استان ایلام فعالیت دارد، بعد از تعطیلات نوروز به دلیل مشکلات ناشی از اختلاف سهامداران تعطیل شده و تمامی کارگران آن بیکار شدند. این کارگران که به صورت میانگین بین ۱۰ سال سابقه کار دارند، درباره وضعیت خود گفتند: برای گذران زندگی خود قرار است از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنیم. آنها اظهار داشتند: پیش از این شرایط تولید در کارخانه خوب بود و آنچه در این مدت کوتاه باعث بحرانی شدن وضعیت این واحد شده است، اختلافات بین سهامداران است. آنها با یادآوری اینکه کارگران برای پیگیری مشکلات به وجود آمده بارها به نهادهای دولتی مستقر در استان مراجعه کرده‌اند، گفتند: با توجه به وضعیت نامناسب معیشتی و شرایط دشوار اقتصادی انتظار داریم تا کارفرما با بازگشایی کارخانه امکان اشتغال دوباره را برای کارگران فراهم کند. رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ایوان نیز در این خصوص گفت: این کارخانه به دلیل اختلاف بین سهامداران و اعضای هیات مدیره تعطیل شده است. منصور منصوری‌مقدم درباره کارگران بیکار شده این کارخانه افزود: تمام افرادی که حداقل ٦ ماه سابقه پرداخت حق بیمه در زمان اشتغال داشته باشند، مشمول قانون کار هستند و در صورت غیرارادی بودن بیکاری، می‌توانند از این مقرری استفاده کنند. وی یادآور شد: تاکنون ۴۸ کارگر به این اداره مراجعه کرده و برای آنان پرونده بیکاری تشکیل شده و برای دریافت مقرری به تامین اجتماعی معرفی شده‌اند.

    

اعتراض پرستاران بیمارستان آزادی به عدم دریافت اضافه‌کاری و کارانه

پرستاران بیمارستان آزادی در اعتراض به عدم دریافت اضافه‌کاری و کارانه خود با حضور در مقابل دفتر پرستاری و مدیریت بیمارستان، خواسته‌های صنفی خود را بیان کردند. به گزارش ایلنا، پرستاران این بیمارستان که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد، می‌گویند: اضافه‌کاری‌ ما از دی ماه سال ۹۷ تاکنون پرداخت نشده و کارانه خرداد، دی، بهمن و اسفند سال گذشته را طلب داریم. طبق اظهارات این پرستاران، تنها نیمی از عیدی سال ۹۷ که باید دو برابر پایه حقوق پرداخت می‌شد، به حساب پرستاران واریز شده و مطالبات عیدی پرستاران نیز ناقص پرداخت شده است. آنها می‌گویند: طبق قانون، کارفرما باید حق تعطیل‌کاری و جمعه‌کاری را در دستمزد پرستاران محاسبه کند. با این‌حال بعد از بارها تذکر پرستاران این امر هنوز محقق نشده است.