وزیر کار: 

واگذاری سهام کارخانه‌ها به کارگران ضروری است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مصوبه سال‌های گذشته مجلس در خصوص واگذاری 33درصد سهام کارخانه‌های دولتی به کارگران گفت: واگذاری این سهام طبق قوانین موجود به کارگران کارخانه‌ها ضروری است.

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری در حاشیه نشست با نخبگان مسابقات ملی مهارت در کرج اظهار داشت: این قانون سال‌ها پیش به تصویب مجلس رسید و قرار بود تا سقف 33درصد سهام کارخانه‌ها به کارگران همان کارخانه اختصاص داده شود لیکن طی سال‌های اخیر روند تغییر کرد و سهام عدالت جایگزین آن شد. وی ادامه داد: ما اختصاص سهام کارخانه‌ها را به کارگران یک امر ضروری می‌دانیم و آن را در شورای عالی خصوصی‌سازی مطرح کردیم تا براساس قوانین موجود کشور اجرا شود. شریعتمداری درخصوص اینکه سهام کدام کارخانه‌ها باید به کارگران واگذار شود، گفت: در زمان حاضر سهام کارخانه‌های که خصوصی‌سازی می‌شوند، مدنظر است. 

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره افزایش 52درصدی حق بیمه کارگران ساختمانی کشور اظهار داشت: طبق بررسی‌ها، کارگران ساختمانی به دولت بدهی معوق دارند و باید به مرور آن را پرداخت کنند. 

شریعتمداری گفت: موضوع بیمه کارگران ساختمانی با تکلیف دولت بررسی شد. این کارگران دارای بدهی معوق سال‌های قبل هستند که باید به تدریج نسبت به پرداخت بدهی خود به دولت اقدام کنند. وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در این خصوص تصمیم‌گیری کرده و ممکن است در آن تجدیدنظر صورت بگیرد.