کانون بازنشستگان صنایع مخابراتی راه دور خواستار شد:

تسریع در راه‌اندازی کارخانه

کانون بازنشستگان صنایع مخابراتی راه دور ایران- شیراز (ITI)، با ارسال نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب شیراز ضمن اشاره به مشکلات حقوقی بازنشستگان این شرکت، پیشنهادهایی را برای حل مشکلات این شرکت ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، متن این نامه که به امضای هاشم شمشیری، رئیس کانون بازنشستگان صنایع مخابراتی راه دور ایران - شیراز رسیده، به شرح زیر است: پیرو مذاکرات حضوری نمایندگان کانون بازنشستگان صنایع مخابراتی راه دور ایران - شیراز با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیراز در مورد پیگیری مطالبات معوقه و قول مساعد از سوی حضرتعالی و سایر مسئولین محترم استان مبنی بر به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های قانونی جهت وصول و پرداخت مطالبات کارگران در سنوات گذشته به خصوص در سال ۱۳۹۷ و با توجه به گذشت حدود ۱۲ سال از بازنشستگی پرسنل و وضعیت بد معیشتی این قشر مظلوم و ستمدیده و کم‌ارزش شدن مطالبات آنان مجددا دست یاری و کمک به سوی شما که به عنوان مدعی‌العموم انجام وظیفه می‌کنید، دراز کرده و استدعا دارد راهکارهای قانونی و دستورات لازم را ابلاغ کنید. همچنین در این راستا پیشنهادات خود نیز جهت این معضل و جلوگیری از بروز بحران‌های احتمالی و تجمعات کارگری در این برهه حساس ارائه می‌کنیم. ۱. الزام سهامدار عمده کارخانه یا دولت به تسریع در راه‌اندازی کارخانه و جلوگیری از دفع‌الوقت کردن آنان در این خصوص؛ ۲. پرداخت کامل مطالبات کارگران بازنشسته با احتساب خسارت تاخیر تادیه به هر طریق ممکن؛ ۳. تملک کارخانه توسط بانک ملی به عنوان یکی از طلبکاران عمده شرکت و پرداخت مطالبات بازنشستگان.

    


تصویب حق مسکن کارگران در کمیسیون اقتصادی دولت

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب حق مسکن ۱۰۰هزار تومانی کارگران در نشست روز دوشنبه کمیسیون اقتصادی دولت به ریاست وزیر اقتصاد خبر داد. حاتم شاکرمی در گفت‌وگو با مهر گفت: راجع به کمک هزینه حق مسکن کارگران روز دوشنبه جلسه‌ای در کمیسیون اقتصادی دولت به ریاست دژپسند، وزیر اقتصاد و با حضور وزرای اقتصادی برگزار شد. وی با بیان اینکه بعد از ارائه توضیحات لازم به اعضا، خوشبختانه کمیسیون اقتصادی دولت مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش حق مسکن کارگران به ۱۰۰هزار تومان را تأیید کرد، افزود: با توجه به فرایندی که در شورای عالی کار برای افزایش حق مسکن طی شده بود، کمیسیون اقتصادی دولت نیز با افزایش آن موافقت کرد که امیدواریم به زودی این مصوبه در جلسه هیأت وزیران به تصویب برسد. معاون امور روابط کار وزیر کار تاکید کرد: قطعاً مانعی در مسیر تصویب نهایی حق مسکن کارگران و کارکنان مشمول قانون کار وجود ندارد. شاکرمی درباره زمان تصویب نهایی این مصوبه در هیأت دولت و اعمال آن در حقوق و دستمزد کارگران و کارکنان مشمول قانون کار نیز گفت: امیدواریم تا هفته کارگر در هیأت وزیران به تصویب نهایی برسد.

    


۱۸هزار لرستانی در پی وقوع سیل شغل خود را از دست دادند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: حدود ۱۸هزار نفر بر اثر آسیب‌های ناشی از سیل در مناطق سیل‌زده استان، شغل خود را از دست داده‌اند.

به گزارش مهر، علی آشتاب گفت: بخش عمده‌ای از اشتغال استان بر اثر آسیب‌های ناشی از سیل از بین رفته طوری‌که تنها در بخش مشاغل خانگی و صنایع دستی بیش از ۶هزار نفر شغل خود را از دست دادند و در مجموع ۱۸هزار نفر در بخش‌های مختلف شغل خود را از دست داده‌اند.

به گفته وی، در بخش کشاورزی تعداد هفت هزار و ۵۰۰ واحد کشاورزی و در بخش صنوف چهار هزار و ۳۳۵ واحد و در بخش صنعتی نیز تعداد ۸۵ واحد صنعتی آسیب دیدند.

آشتاب گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ روستا در مناطق سیل‌زده دچار آسیب‌های جدی شده‌اند.