وکیل مدافع عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی از تشکیل جلسه دادگاه تجدیدنظر موکلش در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

صالح نیکبخت در گفت‌وگو با ایسنا درباره برگزاری این جلسه اظهار کرد: جلسه دیروز (سه‌شنبه) بسیار خوب برگزار شد و رفتار قاضی دادگاه توأم با احترام لازمی بود که دادگاه‌ها باید در مقابل ارباب رجوع داشته باشند.

وی افزود: ابتدای این جلسه قاضی سوالاتی از آقای رضوی کرد و سپس از وی خواست اظهارات خود را بیان کند که وی دفاعیات خود را به وکیل واگذار کرد و اینجانب در دفاع از وی اعلام کردم همان‌طور که در لایحه سه صفحه‌ای که تقدیم کردم و نیز در لایحه اعتراضی به حکم دادگاه بدوی گفته‌ام، اقدامات موکل وجه کیفری ندارد زیرا عمده اتهامات وارده بر وی عبارتست از حضور او در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دفاع از حقوق خود و سایر کارگران شرکت واحد درباره تعیین حداقل دستمزد برای سال ۹۴ که مدیرکل وقت اداره روابط کار از وی و همچنین از سایر نمایندگان کارگران درخواست می‌کند که با حضور در جلسه‌ای که در نمازخانه این وزارتخانه برگزار شده، شرکت کنند و انتقادات و پیشنهادها خود را در مورد تعیین حداقل دستمزد اعلام دارند که به همین صورت نیز عمل شده و جلسه مزبور و نیز سایر مراجعات او و کارگران به این وزارتخانه بدون هر گونه برخورد یا اخلال در نظم عمومی پایان یافته است.

وکیل مدافع عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی اظهار کرد: آقای رضوی در جلسه گفت که من این عمل را نه غیرقانونی می‌دانستم و نه دفاع از حقوق خود و سایر کارگران را از مصادیق تبانی علیه امنیت ملی تلقی می‌کردم.

نیکبخت خاطرنشان کرد: در پاسخ به اتهام دیگر موکلم مبنی بر حضور در مراسم روز کارگر که او و برخی از اعضای هیأت مدیره سندیکا برای حضور در ترمینال غرب شرکت واحد عازم آنجا بودند و قبل از رسیدن به این پایانه توسط مأموران دستگیر شده و آنها را به زندان اوین می‌برند که مقام قضایی در همان شب آنها را آزاد می‌کند.

وی افزود: اتهام دیگری که به نامبرده منتسب شده حضور او در مقابل ساختمان شهرداری تهران و شورای شهر بوده که چون نامبرده خودش هم عضو تعاونی‌های مسکن سپیدار ۱، ۲ و ۳ کل کارکنان شرکت واحد بوده و با توجه به اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه زیر نظر شهرداری است، برای پیگیری این موضوع در آنجا حضور یافته و اعضای شورای شهر دوره قبل هم با وی و سایر کارگران مذاکره کرده که در این موارد هم هیچ‌گونه برخورد با نیروهای پلیس، نگهبانان و... به وجود نیامده و حضور وی و دیگران نیز بدون اخلال در نظم و ترافیک خیابان بهشت بوده است.

وکیل مدافع عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: در این جلسه از دادگاه تقاضا کردیم با توجه به اینکه هیچ‌یک از این موارد از مصادیق تبانی و اقدام برای بر هم زدن امنیت داخلی و خارجی نیست و چه بسا دستگیری کارگران با این اتهام بیشتر مورد سواستفاده قرار می‌گیرد با بررسی دقیق محتویات پرونده حکم صادره نقض شود. اساساً مجازات پنج سال حبس برای چنین اعمالی قانونی نبوده و عادلانه و متناسب با اتهامات وارده نیست.

وی افزود: ریاست دادگاه با تأنی و رعایت حقوق متهم این موارد را شنید و امیدواریم که او و سایر قضاتی که رأی صادر می‌کنند نسبت به رفع نقص از حکم صادره اقدام کنند.

نیکبخت پیش از این به ایسنا گفته بود: پرونده دو موکلم در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده رسیدگی شده و هر دو به حداکثر مجازات‌های در نظر گرفته شده (ابراهیم مددی به ۵ سال و ۳ ماه و داود رضوی به ۵ سال حبس) محکوم شده‌اند در حالی که نامبردگان در همان شب بازداشت به علت فقد دلیل آزاد شدند.