در میادین میوه و تره‌بار کلید خورد

اجرای استاندارد مدیریت ایمنی مواد غذایی 

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از آغاز اجرای استاندارد مدیریت ایمنی مواد غذایی در میادین میوه و تره‌بار خبر داد.

سید سعید راد گفت: همزمان با نهایی شدن برنامه مدیریت ایمنی مواد غذایی تحت استاندارد «ایزو ۲۲۰۰۰» در میادین میوه و تره‌‌‌بار شهید لواسانی و سردار جنگل، در تلاش هستیم تا به تدریج استاندارد مذکور را در سایر میادین میوه و تره‌‌بار نیز اجرا کنیم. وی با اشاره به این‌که این استاندارد، الزاماتی را برای سازمان‌های مذکور ایجاد می‌کند تا تضمین کند که محصولات ارائه شده از سوی آن‌ا عاری از انواع آلودگی‌های میکروبی، شیمیایی و فیزیکی است، اظهار داشت: استاندارد «ایزو ۲۲۰۰۰» برنامه مدیریت ایمنی مواد غذایی و به نوعی متضمن امنیت محصول است که در سطح بین‌‌‌‌المللی برای سازمان‌های فعال در زنجیره مواد غذایی اجرا می‌شود.  مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان این‌که این چرخه که از تولیدکننده تا مصرف‌‌کننده و به اصطلاح «از مزرعه یا صید تا سفره» را در برمی‌گیرد، از مخاطرات فرآورده‌های غذایی پیشگیری کرده و متضمن سلامت محصول است، تصریح کرد: خود را موظف می‌دانیم محصولاتی که در میادین و بازارها عرضه می‌شود، علاوه بر قیمت مناسب، با استاندارد و ایمنی بالا و سلامت و کیفیت مطلوب در اختیارشهروندان قرار گیرد. راد با تاکید بر اینکه امنیت محصول و سلامت غذایی شهروندان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان است، خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت، کنترل قیمت و رعایت حقوق شهروندی، سه معیار اصلی ما در جلب رضایتمندی مردم است که استاندارد مدیریت ایمنی مواد غذایی، راهی و ابزاری برای ارتقای کیفی محصولاتی است که در میادین عرضه شده و به مصرف شهروندان می‌رسد.

    


دو سوم مراکز درمان اعتیاد تهران فاقد مجوزند

مدیرعامل انجمن مراکز بهبودی اقامتی استان تهران، با بیان این‌که صدور مجوز مرکز درمانی اعتیاد در سازمان بهزیستی پروسه و مراحل سختی ندارد، گفت: تعداد مراکز درمان اعتیاد دارای مجوز رسمی، یک سوم مراکز غیررسمی و بدون مجوز است.

یوسف دولتی با بیان این‌که در استان تهران حدود ۲۰۰ مرکز درمانی و اقامتی دارای مجوز رسمی در حوزه ترک اعتیاد فعالیت می‌کنند، افزود: سازمان بهزیستی  متولی صدور مجوز مراکز درمانی اعتیاد است و با اهتمام به موارد و شرایط مختلف پروسه صدور مجوز مراکز درمان و ترک اعتیاد را پیگیری می‌کند. وی با بیان این‌که زمانی یک مرکز درمانی اعتیاد کار خود را به خوبی پیش می‌برد که تلفیقی از علم و تجربه را به همراه داشته باشد، اظهار کرد: فعالیت تشکل مراکز بهبودی و اقامتی استان، در زیرمجموعه آن‌ها تشکل‌های بهبودی و اقامتی اعتیاد شهرستان دو بال اجرایی قوی برای سازمان بهزیستی هستند. به‌طوری که سازمان بهزیستی از طریق این دو بال وظیفه نظارتی خود را در مسیر بهتری پیش ببرد. وی با بیان این‌که صدور مجوز مرکز درمانی اعتیاد در سازمان بهزیستی پروسه و مراحل سختی ندارد، تصریح کرد: اگر یک فرد شرایط احراز سازمان بهزیستی را داشته باشد به راحتی می‌تواند مجوز رسمی خود را ظرف زمان یک‌ماهه از آن سازمان دریافت کند. مدیرعامل انجمن مراکز بهبودی اقامتی استان تهران ادامه داد: مراکز دارای مجوزی که نتوانند با پرتکل‌های جدید سازمان بهزیستی کار خود را تنظیم کنند، باید مرکز خود را تعطیل کنند. مراکز غیر مجاز ترک اعتیاد توسط افراد قانون گریز اداره می‌شوند. یک مرکز غیر مجاز ترک اعتیاد می‌تواند بدون توجه به قوانین موجود تعداد بسیار بیشتری از معتادان را در مرکز خود تحت درمان قرار دهد.