تجمع معلمان خرید خدمات آموزشی مقابل استانداری یزد

صبح دیروز (23 دی ماه) جمعی از معلمان خرید خدمات آموزشی یزد مقابل استانداری یزد تجمع کردند. به گزارش ایلنا، حاضران در تجمع که مدعی متضرر شدن به دلیل «خصوصی‌سازی آموزش» بودند، خواستار روشن شدن تکلیف استخدامی خود شدند و از مقامات استانداری درخواست کردند که به قضیه ورود کنند. معلمان خرید خدمات آموزشی حاضر در این تجمع گفتند: بارها از مقام و منزلت معلم داد سخن داده‌اند. ما نیز معلمیم، چرا حق و حقوق اولیه معلمی شامل حال ما نمی‌شود؟ در تجمع دیروز بیش از صد نفر از معلمان یزدی شرکت کرده بودند.

    


در قطار شهری اهواز وعده پرداخت مطالبات کارگران محقق نشد

حدود ۵۰ نفر از کارگران قطار شهری اهواز صبح دیروز در محوطه محل کارگاه خود تجمع کردند و خواهان آن شدند که حدود  ۱۹ ماه مطالبات مزدی آنان پرداخت شود. به گزارش ایلنا، جمعی از این کارگران که در تجمع حضور داشتند، گفتند که طی یک ماه گذشته برای دریافت مطالبات خود تجمعی برگزار کردیم و مدیرعامل شرکت پیمانکاری کیسون (مجری پروژه) هم وعده داده بود طی هفته‌های آینده  مطالبات ما را پرداخت کند. آنها افزودند: با وجود اینکه نزدیک به دو ماه از وعده حضوری کارفرما می‌گذرد مطالبات مزدی ۱۹ ماه ما (به جر یک میلیون و 200هزار تومان که در دو مرتبه به صورت علی‌الحساب به حساب کارگران واریز شده) پرداخت نشده است و این امر موجب شده برای امرار معاش از اطرفیان خود پول قرض بگیریم و کارفرما با زیر پا گذاشتن وعده‌های خود، شرایط را برای ما هر لحظه بدتر می‌کند.

    


کارکنان شهرداری مرکزی آبادان تجمع کردند

پس از اجتماع صنفی روز شنبه کارگران مجموعه شهرداری آبادان، دیروز گروهی از کارکنان شاغل در شهرداری مرکزی برای پیگیری مطالبات صنفی خود تجمع کردند. به گزارش ایلنا، از حدود دو ماه قبل تا روز گذشته، گروهی از کارگران خدماتی، فضای سبز و آتش‌نشانی مجموعه شهرداری آبادان برای پیگیری مطالبات خود مدام در حال برپایی اعتراض صنفی هستند. خواسته اصلی کارگران و کارکنان اداری معترض که تعداد آنها ۲ هزار نفر برآورد می‌شود، پرداخت حداقل بخشی از مطالبات معوقه مزدی و سایر مزایای جانبی است که در حال حاضر سه ماه به تاخیر افتاده است. طبق اظهارات یکی از کارگران شهرداری آبادان، پرداخت مطالبات مزدی کارگران و کارکنان از مهر ماه به تاخیر افتاده و پاداش و اضافه‌کاری‌های آنها به صورت کامل به آنها پرداخت نمی‌شود. به گفته وی، معاون شهردار آبادان در اجتماع روز شنبه کارگران حاضر شده و تاکید کرده بود که تا آخر سال جاری همچنان به دلیل مشکلات مالی امکان پرداخت مطالبات مزدی کارگران را ندارند. شهردار نیز نبود نقدینگی و نداشتن درآمد ثابت را علت تاخیر در پرداخت حقوق و مزایا کارگران و کارکنان اداری خود اعلام کرده است.

    


بخشنامه شهرداری برای احقاق حقوق کارگران پیمانکاری

معاون منابع انسانی شهرداری تهران از اختصاص بودجه 10 میلیارد تومانی برای پایش سلامت کارگران تهران که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم شیخ گفت: شرکت شهر سالم در طول یک سال گذشته اقدامات مفیدی انجام داده که طرح پایش سلامت کارگران شهرداری تهران یکی از این اقدامات است. دو طرح دیگر نیز توسط این شرکت در ماه‌های آینده شروع خواهد شد و به این ترتیب به جامعه هدف خود خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های ارائه شده ظرف ماه‌های آینده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به کارکنان دارای بیمه تامین اجتماعی در مجموعه شهرداری تهران است، افزود: برای تحقق این هدف 10 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است. یکی دیگر از اقدامات ماه‌های آینده در خصوص پیمانکاران شهرداری تهران است که کارگران در قالب پیمانکاری، پایش سلامت آنها انجام می‌شود. 

معاون شهردای تهران ادامه داد: این کارگران از خدمات مناسبی برخوردار نیستند وحقوق آنها به موقع و مناسب پرداخت نمی‌شود و معمولا سلامت آنها نیز مورد توجه قرار نمی‌گیرد.