در پی محقق نشدن مطالبات کارگران معترض هفت تپه، از روز چهارشنبه تمامی کارگران بخش صنعتی این مجتمع در محل کار خودشان حاضر شده اما دست از کار کشیده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه گفتند که از روز چهارشنبه (۱۹ دی ماه) علارغم آنکه در محل کار خود حاضر شده‌اند اما دست از کار کشیده‌ و به این روش خواستار دریافت ۲ ماه مطالبات مزدی و مشخص شدن سایر مطالباتی هستند که در اعتراضات ۴۰ روزه، همه کارگران خواستار محقق شدن آن بودند.

این کارگران  شرایط معیشتی خود را ناگوار توصیف کرده‌ و گفتند: باتوجه به وضعیت بحرانی اقتصادی کشور که در نتیجه آن قیمت کالاهای اساسی و مصرفی بسیار افزایش پیدا کرده، توان تامین مایحتاج معیشتی خانواده‌های خود را از دست داده‌ایم.

کارگران هفت تپه همچنین گفتند: تاخیر‌هایی که در پرداخت مطالبات مزدی ما ایجاد شده به هیچ وجه با کار سخت و دشواری که انجام می‌دهیم، همخوانی ندارد. بیشترنگرانی ما از این است که در آستانه سال جدید چگونه کارفرما می‌خواهد مطالبات جاری و معوقه کارگران را به همراه عیدی و سنوات پایان سال پرداخت کند. از طرف دیگر کار در بخش‌های کشاورزی هنوز آغاز نشده است.

کارگران معترض هفت تپه درباره سایر مشکلات صنفی خود گفتند: غیر از تاخیری که در پرداخت معوقات مزدی ما وجود دارد، بخش دیگری از مشکلاتمان اجرای ناقص طرح طبقه‌بندی مشاغل در این مجتمع  است.

آنها تاکید کردند: اجرای ناقص این طرح فقط دستمزد تعداد کمی از کارگران را تغییر داده و سایر کارگران از اجرای این قانون آن بی‌بهره مانده‌اند.