سینا سبزیان

چارلز شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا با انتشار توئیتی ضمن خطاب قراردادن دونالد ترامپ و سرزنش او برای انتشار عکسی با محتوی الهام گرفته از سریال بازی تاج و تخت که عبارت «دیوار می‌آید» را بر روی خود داشت، به او هشدار داد که دست از این اقدامات بردارد و به دنبال پایان دادن به تعطیلی دولتش باشد.

پایگاه اینترنتی هیل، در گزارشی با اشاره به توئیت‌های اخیر چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا، تشریح کرد که وی با حمله به دونالد ترامپ به دلیل انتشار عکسی که الهام گرفته از سریال بازی تاج و تخت و با عنوان دیوار می‌آید بود، به او گفت که دیگر انتشار این تصاویر کافی است.

در ادامه توئیت شومر آمده است: دیگر دست از آسیب رساندن به انسان‌های بی‌گناه بردار و زودتر دولت را به کار بازگردان.

ترامپ این تصور را بعدازآن منتشر کرد که دولت آمریکا همچنان درگیر بر سر مسئله عدم تأمین بودجه ساخت دیوار مورد مطالبه ترامپ در مرز مکزیک از سوی مجلس نمایندگان، به تعطیلی کشیده شده است و مسائل مختلفی را برای مردم به وجود آورده است.

انتشار این تصاویر از سوی ترامپ مورد استهزای عموم مردم در شبکه‌های اجتماعی قرارگرفته است و بسیاری از کاربران با اشاره به آخرین قسمت منتشرشده از سریال، عنوان می‌کنند که این دیوار درنهایت از بین می‌رود و دیوار ترامپ نیز چنین سرنوشتی در پی خواهد داشت.

البته این اولین باری نیست که ترامپ از این سریال محبوب الهام می‌گیرد؛ پیش‌تر او در زمان تحریم ایران در آذر ماه سال جاری، عکسی از خود با الهام از سریال بازی تاج و تخت منتشر کرده بود که روی آن نوشته بود: تحریم‌ها می‌آیند.

یکی از دیالوگ‌های معروف و شعار شناخته‌شده این سریال جمله زمستان می‌آید است که ترامپ با این جملات به چنین جمله‌ای اشاره می‌کند.

هفته گذشته ترامپ با اعضای کابینه‌ خود در دفتر کار رئیس‌جمهوری موسوم به اوال آفیس نیز از این تصویر بهره گرفت و درحالی‌که از تحریم ایران به‌عنوان دستاورد دولت خود یاد می‌کرد، پوستر طراحی‌شده را روی میز خود قرار داده بود و با آن چندین عکس نیز گرفت.

در نشست روز شنبه (پانزدهم دی ماه) مقامات ارشد کاخ سفید ازجمله مایک پنس، معاون ارشد ترامپ و برخی مقامات کنگره آمریکا موضوع تعطیلی دولت آمریکا بررسی شد.

نتیجه این جلسه از سوی مایک مالوینی، کفیل ریاست دفتر کاخ سفید بی‌فایده ارزیابی شد و گفت که ترامپ پیشنهاد ساخت دیوار فلزی را به‌جای دیوار بتونی به دموکرات‌ها ارائه کرد که این پیشنهاد نیز موردقبول آن‌ها قرار نگرفت.

ترامپ پیش‌تر در چهاردهمین روز از تعطیلی دولت آمریکا در نشست خبری خود عنوان کرده بود که احتمال تعطیلی دولت آمریکا برای چندین ماه و حتی چندین سال وجود دارد.

او همچنین عنوان کرد که ساخت دیوار بر اقتصاد آمریکا تأثیر مثبت دارد و گفته بود این تصمیم به نفع زنان و بچه‌ها و کارگرانی است که در مسیر سفر غیرقانونی به آمریکا مریض می‌شوند و مصائب بسیاری را برای خود و خانواده فراهم می‌کنند.

تعطیلی دولت آمریکا آسیب بسیاری به اقشار مختلف آمریکا وارد آورده است، درحالی‌که مردم در تعطیلات سال نو به سر می‌بردند، تعطیلی دولت منجر به عدم پرداخت حقوق کارکنان در روزهای پایانی سال شد و 40 درصد از کارکنان دولت که به‌صورت پیمانکاری فعالیت می‌کنند قرار نیست حتی پس از تعطیلی نیز حقوق معوقه دریافت کنند.