تجمع اعتراضی بیکاران رفسنجانی مقابل مس سرچشمه

جوانان بیکار پاریز و رفسنجان در اعتراض به اشتغال غیربومی‌ها خواستار تغییر معادلات اشتغال شدند. به گزارش ایلنا، در روزهای گذشته، جوانان بیکار ساکن رفسنجان و پاریز در استان کرمان، دست به اعتراض مقابل مجتمع مس سرچشمه زدند. معترضان خواستار تغییر اساسی معادلات اشتغال و جذب بومی‌ها در این مجتمع عظیم هستند و می‌گویند: چرا باید آلودگی نصیب ما باشد و اشتغال نصیب غیربومی‌ها؟ ما بومی‌های رفسنجان، محکوم به تحمل آلایندگی محیطی و بیکاری هستیم اما فرصت‌های شغلی نصیب 

غیربومی‌ها می‌شود. از پنج‌شنبه هفته گذشته، چند صد نفر از جوانان بومی رفسنجان در اعتراض به بیکاری و اشتغال غیربومی‌ها در مس سرچشمه دست به اعتراض زده‌اند.

    


شریعتمداری:

به دعوای وزارت کار با سایر وزارتخانه‌ها پایان می‌دهم

محمد شریعتمداری در نشستی با نمایندگان تشکل‌های کارگری استان قزوین، تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه با هدف تاثیر بر شرایط اجتماعی انجام شده‌اند تا مردم را در برابر نظام سیاسی قرار دهند. در این شرایط، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهمترین نهاد برای جلوگیری از این مقصود است چرا که این وزارتخانه با عمده جمعیت کشور سروکار دارد و نهاد اجتماعی دولت محسوب می‌شود. به گزارش فارس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شورای عالی اشتغال، یکی از اقدامات مهم، مطالبه‌گری از نهادهای مسئول در این عرصه است تا در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند و این امر در دوره حاضر، در پیش گرفته شده است. وی یکی از سیاست‌های مهم خود را پایان دادن به دعوای حیدری- نعمتی بین این وزارتخانه و سایر وزارتخانه‌ها بر سر سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: هدف اصلی خدمت به مردم است. 75درصد خدمات درمانی از طریق نهادهای درمانی بیرون از سازمان تامین اجتماعی انجام می‌شود و دعوای درون دولتی به منافع کارگران آسیب می‌رساند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: باید تمام تلاش خود را داشته باشیم که منابع مالی کارگران را صرف بنگاه‌های زیان‌ده نکنیم. در این دولت تلاش بر آن است که بنگاه‌داری به حداقل برسد. همچنین به منظور سیاست‌گذاری بهتر در نظر است که بازنشستگان در هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری و نمایندگان کارگری بیشتری در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی حضور داشته باشند.