نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به امور بنگاه‌های مشکل‌دار از پیگیری وضعیت کارگران بازداشت شده هفت‌تپه و دستور وزیر کار برای آزادی تمام کارگرانی که در جریان پیگیری حقوق و مطالبات خود بازداشت شده‌اند، خبر داد و گفت: هفته آینده خبرهای خوشی برای کارگران گروه ملی فولاد خواهیم داشت.

کریم یاوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حسب تاکید وزیر کار، هر کارگری که برای حقوق و دستمزد قانونی خود اعتراضاتی داشته، وزارت کار خود را به پیگیری امور مربوط به آنها و رفع هرگونه بازداشتی‌ها در جریان اعتراضات مرتبط به حقوق و دستمزد و مزایای قانونی کارگران ملزم می‌داند و پیگیری‌های لازم را در این خصوص به عمل خواهد آورد.

وی افزود: موضوع بازداشت کارگران نیشکر هفت‌تپه نیز در دستور کار و پیگیری وزیر کار است و امیدواریم با همراهی و مساعدت مسئولان استانی این مشکل هرچه سریع‌تر برطرف و کارگران بازداشت شده آزاد شوند.

مدیرکل دفتر پایداری مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به واریز سومین حقوق معوق کارگران نیشکر هفت‌تپه گفت: سومین حقوق معوق کارگران شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه نیز سه‌شنبه ۱۱ شب به حساب‌های آنها واریز شده و کارگران تنها یک ماه بابت حقوق طلب دارند. روز گذشته نیز اورهال کردن کارخانه توسط کارگران انجام گرفته و با برداشت و استحصال شکر و فروش آن، حقوق کارگران به‌روزرسانی خواهد شد.

یاوری با اشاره به مشکلات کارگران گروه ملی فولاد اظهار کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور پیگیری و حل و فصل مشکلات گروه ملی فولاد اهواز را صادر کردند که با اقدامات انجام شده دوماه از سه ماه حقوق معوق کارگران فولاد به حساب آنها واریز شده و با ورود مواد اولیه ازجمله بیلت و شمش فولاد طی روزهای آینده، تولید کارخانه با همت و تلاش کارگران فولاد اهواز در هفته‌ آتی از سرگرفته خواهد شد.