نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور رسیدگی به بنگاه‌های شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و فولاد خوزستان جزئیات پرداخت مطالبات معوق کارگران  این دو کارخانه را تشریح کرد.

کریم یاوری در گفت‌وگو با ایسنا، از پرداخت حقوق دو ماه کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه خبرداد و گفت: حقوق دو ماه کارگران هفت‌تپه پرداخت شده و هم‌اکنون کارگران مشغول کار و تولید هستند.

وی افزود: مجموع حقوق و مطالبات معوق کارگران چهارماه بود که دو ماه آن به طور کامل پرداخت شد و دو ماه باقیمانده به دنبال راه‌اندازی و اورهال کارخانه و حضور کارگران در اسرع وقت با برداشت شکر پرداخت خواهد شد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: خواسته کارگران نیشکر هفت تپه، تولید مستمر، تثبیت اشتغال و پایداری بنگاه است و با توجه به آنکه معیشت خانواده‌هایشان از محل فعالیت در این کارخانه تامین می‌شود، انتظار دارند بنگاهی که در آن کار می‌کنند به حیات اقتصادی خود ادامه دهد. یاوری در عین حال از پرداخت دو ماه حقوق و مطالبات معوق کارگران گروه ملی فولاد اهواز خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده تمام سه‌هزار کارگر گروه ملی فولاد از سه ماه حقوق معوق، دوماه را به طور کامل دریافت کردند و تنها یک ماه باقی مانده است که در انتظار تحقق تعهدات سهامدار برای پرداخت آن هستیم.