عضو هیأت رئیسه مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: شعار زیبای عدالت که سمبل تبلیغات شماست، بیشتر به صدقه و یارانه دادن به سه دهک پایین خلاصه شده، بی‌آنکه عواقب سیاست‌های اقتصادی را بر طبقه متوسط و فقیر دهک‌های میانی و ناراضی‌سازی آنها بسنجید، در حالی‌که عدالت برای همه است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد نادری در نشست علنی دیروز مجلس، در نطق میان دستور خود گفت: در مورد ریشه‌های جامعه‌شناختی اعتراضات و اغتشاشات همکاران دانشگاهی سخن‌ها گفته و اشارات درستی داشته‌اند، با این‌همه آنچه این روزها در سطح جامعه و کف خیابان شاهد آن هستیم صرفا با اعتراضی برآمده از عوامل فرهنگی و زمینه سیاسی و اقتصادی نیست.

نماینده تهران در مجلس افزود: در طول این سال‌ها یک عامل انسانی اساسی اعتراضات به حق مردم را به اغتشاشات کشانده و انرژی حیات‌بخش جنبش اعتراضی، آرمان‌خواهی و فسادستیزی، آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی را به آتش ویرانگر اغتشاش تبدیل کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: سیاست‌های غلط اقتصادی زخمی است که دشمن بر آن می‌نشیند و با آن مردم ما را می‌گزد. یکی از ویژگی‌های دنیای نوین سرعت، زمان متراکم و فشرده شده است. واقعیت این است که در این زمان و جهان  سریع دستگاه حکمرانی و اجرایی ما نسبت به جامعه سلانه سلانه گام برمی‌دارد.

وی خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: آقای رئیسی بیش از یک سال از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد. یک سال این زمانه با یک سال چند دهه پیش متفاوت است. نمی‌توان مردم را به آینده وعده داد و از این سخن گفت که تازه یک سال از عمر این دولت گذشته است. آقای رئیسی، اقتصاد فقط یارانه و صدقه دادن به مردم نیست، مردم ارزانی می‌خواهند.

وی یادآور شد: خواسته مردم بسیار ساده و روشن است. شعار زیبای عدالت که سمبل تبلیغات شما بود، بیشتر به صدقه و یارانه دادن به سه دهک پایین خلاصه شده، بی‌آنکه عواقب سیاست‌های اقتصادی را بر طبقه متوسط و فقیر دهک‌های میانی و ناراضی‌سازی آنها بسنجید. عدالت برای همه است، نه برای طبقه فقیرتر.

نماینده اسلامشهر با اشاره به آمار مهاجرت طبقه متوسط گفت: نگاهی به آمار مهاجرت طبقه متوسط بیندازید. بر اساس برخی آمارها ۱۲۰هزار نفر در سال ۱۴۰۰ مهاجرت کرده‌اند. متاسفانه دولت شما به جای حمایت از مردم گویا حامی جریان سرمایه‌داری رانت‌خوار شده که فقط یک شرکت آن ۱۰۸هزار میلیارد تومان طی تنها یک سال از راه افزایش نرخ ارز سود کرده است. ارز صادرات غیرنفتی که عمدتا مواد خام و نیمه‌خام هستند، کنترل نمی‌شود و آنها ارز را به هر قیمتی که بخواهند در بازار سرمایه به فروش می‌رسانند و در مقابل دولت تنها به فکر تهیه کالای اساسی با   ارز نفتی است.

وی اظهار داشت: دست جریان منفعت‌طلب و  فاسد را از جیب مردم کوتاه کنید، جریانی که با افزایش نرخ ارز سفره خود را رنگین‌تر و سفره مردم را کوچک‌تر و گران‌تر می‌کند. سال قبل از همین تریبون هشدار دادم که حذف عجولانه ارز ترجیحی زمینه را برای ایجاد و تشدید نارضایتی‌های اجتماعی فراهم خواهد کرد و گفته بودم که نئولیبرال‌ها می‌خواهند محرومان را علیه سید محرومان بشورانند و دیدیم شد آنچه که نباید می‌شد.