جمعی از نیروهای فنی و حرفه‌ای کشور در اعتراض به کم بودن حقوق و دستمزد خود روز سه‌شنبه (۶ اردیبهشت) مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، این عده می‌گویند دستمزد نیروهای فنی و حرفه‌ای کشور با سابقه بالای ۱۵ تا ۲۰ سال ۳ و نیم تا ۵ میلیون تومان است. به گفته آنها، رفاهیات کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای از مربی گرفته تا کارمند اداری و حراست، بسیار کم است و اکثر نیروها دچار مشکلات شدید معیشتی هستند.

مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای در این تجمع گفتند: تحصیلات بالای فوق‌لیسانس تا دکترا داریم اما با حقوقمان هزینه تحصیل فرزند خود و خرج روزمره را هم نمی‌توانیم پرداخت کنیم.

برخی از این نیروها با انتقاد از بیمه تکمیلی سازمان می‌گویند: این بیمه پایین‌ترین اشل را بین بیمه‌های تکمیلی دیگر دارد و نمی‌تواند پاسخگوی نیاز درمان ما باشد.

این نیروها می‌گویند: کرامت ما به عنوان نیروی باسابقه و تحصیل‌کرده حفظ نمی‌شود. با کار در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، به شکل‌های مختلف از دستمزد پایین گرفته تا عدم پرداخت اضافه‌کاری و اجبار به انجام کارهای خارج از وظیفه، تحقیر می‌شویم.

طبق این گزارش، در جریان تجمع این نیروها، جلسه‌ای با حضور تجمع‌کنندگان و «حسینی‌نیا» رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در سالن همایش‌های وزارت کار برگزار شد.

در این جلسه، نماینده کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: معیشت مهم‌ترین مشکل ماست. می‌دانیم این مشکل به راحتی حل نخواهد شد و نیازمند این است که دولت و مجلس به طور جدی فکری به حال معیشت کارکنان سازمان فنی و حرفه‎ای کشور بکنند.

وی گفت: گفته می‌شود قرار است موضوع رتبه‌بندی معلمان در برنامه هفتم دیده شود اما خیلی به این موضوع خوشبین نیستیم و فکر نمی‌کنیم به نتیجه برسیم. به جای پرداختن به رتبه‌بندی از دولت می‌خواهیم که فوق‌العاده خاص را برای همه کارکنان و نه فقط برای مربیان اجرایی کند.

نماینده تجمع‌کنندگان گفت: با توجه به اینکه دولت از جانب مجلس در مورد پرداخت فوق‌العاده خاص تام‌الاختیار است، از وزیر کار و دولت می‌خواهیم با پرداخت فوق‌العاده خاص به همه کارکنان تا حدودی مشکل معیشت ما را حل کنند.

وی ادامه داد: مطالبه بعدی ما ظرفیت قانونی فوق‌العاده ویژه است که تا ۳۵درصد تصویب شده اما تا ۵۰درصد هم قابل افزایش است. با توجه به اینکه سازمان ما تخصصی است این ظرفیت وجود دارد که تا سقف ۵۰درصد اعمال شود. اگر همین دو مورد را برای ما اجرا کنید بخشی از مشکلات ما حل خواهد شد.

در این جلسه «حسینی‌نیا» رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: فقط شش ماه است که کار را به دست گرفته‌ایم و از مشکلات شما آگاهیم و به دنبال حل این مشکل هستیم. یکی از بزرگترین دغدغه‌های وزیر کار معیشت نیروهای فنی و حرفه‌ای کشور است.به گفته وی، در حال حاضر ۱۳هزار و 200نفر در سازمان فنی و حرفه‌ای کار می‌کنند اما پایه بودجه این سازمان بسیار ضعیف است. اگر همه بودجه این سازمان هم برای حقوق کارکنان این سازمان در نظر گرفته شود باز هم این کسری جبران نمی‌شود.

وی گفت: بودجه سازمان فنی و حرفه‌ای 1300میلیارد تومان است و این چیزی است که تعیین شده و کاری نمی‌شود کرد. باید با همین بودجه مشکلات را حل کنیم.