وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: واگذاری بنگاه‌های اقتصادی هدف ما در آینده است. برای تحقق این هدف، تاکنون ۱۰درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی عرضه شده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در نشست شورای هماهنگی اقتصادی این وزارتخانه اظهار کرد: سن متوسط مدیران در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۱۲ سال کاهش یافته است.

وی جوانگرایی و نخبه‌گرایی را از راهکارهای مؤثر در ارتقای بهره‌وری سازمانی ارزیابی کرد و گفت: مهمترین راه تحقق این هدف برگزاری آزمون‌های استخدامی عادلانه برای انتخاب بهترین نیروهاست. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت خروج زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بنگاه‌داری، اظهار کرد: واگذاری بنگاه‌های اقتصادی هدف ما در آینده است. برای تحقق این هدف، تاکنون ۱۰درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی عرضه شده است. شریعتمداری افزود: علاوه بر تحریم‌های ناعادلانه موجود، ویروس کرونا نیز به مشکلات اضافه شد که لزوم توجه بیشتر به مسائل اقتصادی را دوچندان می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تأثیر کاهش تقاضا بر زنجیره عرضه و ایجاد بی‌ثباتی در فضای اقتصاد جهانی و در نهایت تأثیر آن بر مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا، مسأله‌ای غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به آمارهای بانک جهانی، صندوق بین‌المللی پول و سایر نهادهای پژوهشی اقتصادی درباره تاثیرپذیری اقتصاد جهانی از کرونا، اظهارکرد: در حوزه‌های مرتبط با کالا و خدمات، اثرگذاری کرونا در کشورهای مختلف متفاوت بوده است. کشورهایی که بیشتر در زنجیره خدماتی مانند گردشگری فعالیت داشته‌اند، بیشتر آسیب دیده‌اند.

شریعتمداری با اشاره به شاخص‌های منتشره از سوی سازمان تجارت جهانی مبنی بر اثرگذاری ۴۰درصدی شیوع کرونا بر تجارت جهانی، اضافه کرد: این رقم بسیار قابل ملاحظه است که می‌تواند تأثیری جدی بر بازارهای اقتصاد ایران هم داشته باشد.