نمایندگان ۱۳۰۰ بازنشسته «مخابرات راه دور شیراز» روز پنجشنبه (۲۲ خرداد) برای حل مشکل خود در زمینه دریافت نکردن سنوات سال‌های اشتغال با رئیس قوه قضاییه دیدار کردند. در این دیدار، ابراهیم رئیسی به مقام‌‌های استان دستور داد تا ظرف یک ماه مشکل را حل کنند.

«هاشم شمشیری» رئیس کانون بازنشسشتگان شرکت مخابرات راه دور شیراز که در این جلسه حضور داشت، به ایلنا گفت: با وجود اینکه از بازنشستگی ۱۳۰۰ کارگر این شرکت بیش از یک دهه می‌گذرد و در این مدت حدود ۱۰۰ از آنها فوت کرده‌اند، همچنان سنوات خود را دریافت نکرده‌اند. پس از اینکه متوجه شدیم رئیس قوه قضاییه قصد سفر به استان فارس را دارند، از تمام توان خود برای ملاقات با وی استفاده کردیم.

شمشیری افزود: دیدار ما با ایشان پس از پایان جلسه شورای اداری استان انجام شد اما توانستیم مشکلات خود را برای وی شرح دهیم. در پایان این جلسه رئیس قوه قضاییه دستور داد که مقام‌های استان ظرف یک ماه مطالبات بازنشستگان را که بدون احتساب خسارت تاخیر و تادیه ۳۵ میلیارد تومان است، پرداخت کنند. البته علاوه بر آقای رئیسی، مشکل خود را با «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور که در این سفر رئیس قوه قضاییه را همراهی می‌کرد، مطرح کردیم.

رئیس کانون بازنشسشتگان شرکت مخابرات راه دور شیراز افزود: در مجموع جلسه رضایت‌بخشی بود و قرار شد که مقام‌های استان هرچه سریعتر به این خواسته به حق ۱۳۰۰ خانواده رسیدگی کنند تا حقی که ضایع شده به سرجایش برگردد. از آنجا که شرکت توسط هیات حمایت از صنایع اداره می‌‌شود، اعضای حاضر در آن، باید با مسئولان استان همکاری کنند. این در حالی است که در یک دهه گذشته با وجود برگزاری چند تجمع بزرگ صنفی مقابل استانداری فارس، برپایی چادر در محوطه شرکت، تجمع مقابل ساختمان مرکزی وزارت صنعت، معدن و تجارت و چند تجمع دیگر، هیچ همکاری با طلبکاران صورت نگرفت.

شمشیری با بیان اینکه صبح روز پنجشنبه، گروهی از بازنشستگان مقابل استانداری فارس تجمع کردند، افزود: یکی دیگر از خواسته‌های بازنشستگان راه‌اندازی مجدد مخابرات راه دور شیراز برای تامین اشتغال جوانان بیکار استان است. آن‌گونه که سهام‌داران شرکت می‌گویند، مایل هستند که این اتفاق رخ دهد اما ابتدا باید اداره شرکت از هیات حمایت از صنایع به سهامداران واگذار شود. باید منتظر ماند و دید که این دو مشکل، یعنی پرداخت طلب بازنشستگان و راه‌اندازی کارخانه حل می‌شود یا نه. قطعا دستور رئیس قوه قضاییه باید اجرا شود تا ۱۳۰۰ خانوار امیدوار به حق خود برسند.