فعالان کارگری سیمان کارون تبرئه شدند

روز دوشنبه حکم دادگاه برای چهار فعال کارگری کارخانه سیمان کارون صادر شد.

به گزارش ایلنا، شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری شهرستان مسجد سلیمان، حکم تبرئه را برای موارد اتهامی امین حاتمی، پیمان سلیمانی، خرم آقابیگی و فرشاد خدادایان صادر کرد.

این چهار فعال کارگری پیش از این نیز در جریان رسیدگی به پرونده شکایت کارفرما، یک بار در سال ۹۶ و بار دیگر در ۹۷ حکم تبرئه گرفته بودند. با این‌حال مجدداً با اعتراض وکیل کارفرما نسبت به نتیجه احکام صادره، پرونده به جریان افتاده بود.

فعالان کارگری سیمان کارون می‌گویند: نزدیک به ۳ سال متمادی در پی شکایت کارفرما با اتهام تلاش برای توقف تولید و اعتصاب با این پرونده درگیر بودیم و هر بار در پی حکم تبرئه به علت شکایت کارفرما پرونده مجددا به اجرا درمی‌آمد و مساله کاملاً فرسایشی شده بود. امیدواریم این بار قاضی پرونده در صورت اعتراض کارفرما، آن را نپذیرد.

    

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

کرونا، فقرا  را  فقیرتر کرده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نباید از کنار افرادی که در این روزهای کرونایی، شغل خود را از دست دادند و هیچ‌گونه درآمدی ندارند و از سویی باید اقلام بهداشتی تهیه کنند، بی‌تفاوت گذشت.

سلمان خدادادی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: تعداد زیادی از مشاغل به علت کرونا تعطیل شدند و خانواده‌های زیادی منبع درآمدی خود را از دست دادند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: هر چند تبعات کرونا شامل همه قشرها به صورت مستقیم و غیرمستقیم شده اما به کارگران و اقشار ضعیف از نظر اقتصادی و جانی فشار بیشتری وارد کرده و برخی حتی به نان شبشان محتاج هستند.

وی بر ضرورت حمایت حاکمیت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا به ویژه کارگران تاکید کرد و ادامه داد: کارگران و دست‌فروشان اندک درآمدی که داشتند را از دست دادند و هیچ اندوخته‌ای هم ندارند، بنابراین می‌طلبد حاکمیت سریع‌تر حمایت مناسبی را از آنها داشته باشد.

نماینده ملکان در مجلس یادآور شد: دولت اقدامات حمایتی مانند تمدید مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی، بدهی بانک‌ها و پرداخت قبوض را پیش‌بینی کرده اما هیچ‌کدام از این موارد به نفع مردم نیست زیرا در نهایت باید آنها را پرداخت کنند.

خدادادی افزود: نباید از کنار افرادی که شغل خود را از دست دادند و هیچ‌گونه درآمدی ندارند و از سویی باید اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی تهیه کنند، بی‌تفاوت گذشت. اغلب کشورها با چنین بحران‌هایی روبه‌رو بوده و هستند و برنامه‌های و بسته‌های حمایتی مناسب را برای افراد آسیب دیده از بحران‌ها دارند. نیاز است ما هم چنین رویه‌ای را در پیش بگیریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه وضعیت دهک‌های مختلف در کشور مشخص است و نیاز به بانک اطلاعاتی نداریم، گفت: دولت حساب بانکی تمامی مردم را داشته و همچنین و اطلاعات مناسبی از وضعیت اقشار متوسط و آسیب‌پذیر جامعه دارد بنابراین به سهولت می‌تواند اقشار آسیب‌دیده از کرونا را شناسایی کرده و مورد حمایت قرار دهد.

وی افزود: مردم در حال حاضر در شرایط بحرانی قرار دارند و در این رابطه تعدادی از مردم در تماس‌هایی که با نمایندگان دارند، اعلام کردند که از تامین نیازهای ضروری خود عاجز هستند و برخی از آنها حتی درخواست 50هزار تومان پول داشتند. وظیفه دولت است که حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را در دستور کار قرار دهد و بسته‌های حمایتی را مدنظر قرار دهد و همچنین حساب آنها را شارژ کند تا بتوانند طی دو تا سه ماه آینده نیازهای خود را تامین کنند.