شریعتمداری خبر داد:

ثبت الکترونیکی درخواست بیمه بیکاری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: کارگران شغل از دست داده مشمول قانون کار، برای درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند.

به گزارش توسعه ایرانی، محمد شریعتمداری در حساب شخصی توئیتر خود اعلام کرد که برای پیشگیری از شیوع ‫کرونا‬ و حفظ سلامت کارگران‬ مشمول ‫ قانون کار و تامین اجتماعی‬ که شغل خود را از دست داده‌اند، از این پس برای ثبت درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند.‬‬ به گفته وی، به منظور رعایت مهلت قانونی بیمه بیکاری، کارگران مشمول می‌توانند به سامانه ‪bimebikari.mcls.gov.ir‬ مراجعه کنند.‬

    

شرکت صنایع آذرآب تعطیل شد

شرکت صنایع آذرآب از دیروز به علت پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شد.

به گزارش ایلنا، این شرکت اعلام کرد که جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی پرسنل، به پیشنهاد کمیته پیشگیری از شیوع کرونا و موافقت مدیریت، از روز یکشنبه ۲۵ اسفند تا پایان سال تعطیل است.

    

یک فعال صنفی فرهنگی:

سیستم افزایش حقوق معلمان اصلاح شود

یک فعال صنفی معلمان با انتقاد از نحوه اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، خواستار پایداری رتبه‌بندی و سایر مزایای مزدی شد.

به گزارش ایلنا، پس از اعلام اجرایی شدن فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری که منجر به افزایش ۵۰درصدی مزایای مزدی کارکنان دولت شد، مسئولان آموزش و پرورش ادعا کردند که حقوق و دریافتی معلمان به‌طور متوسط یک تا یک و نیم میلیون تومان افزایش یافته است. این در حالی‌ست که معلمان با پیوستن به کمپینی در فضای مجازی اعلام کردند اجرای فصل دهم، موجب حذف برخی مزایای مزدی ازجمله رتبه‌بندی شده است.

«اسکندر لطفی» فعال صنفی معلمان مریوان با بیان اینکه معلمان از فیش‌های حقوقی صادره راضی نیستند، می‌گوید: باید سیستم افزایش حقوق معلمان اصلاح شود. قرار نیست افزایش یک مولفه مزدی، باعث حذف سایر مزایای مزدی شود. اگر قرار است ۵۰درصد فصل دهم را اجرا کنند، باید آن را علاوه بر سایر مزایای مزدی که از قبل در فیش‌های حقوقی موجود بوده، اعمال کنند.

وی با تاکید بر اینکه معلمان برای اجرای رتبه‌بندی، بسیار انتظار کشیدند و مدت‌ها رایزنی و نامه‌نگاری کردند، اضافه می‌کند: رتبه‌بندی را نباید به هیچ بهانه‌ای حذف کنند. رتبه‌بندی از سال ۹۴، منتظرالاجرا بود و چند سال به بهانه نبودن اعتبار و بودجه عقب افتاد و تازه از مهر ماه سال جاری اجرایی شده است لذا اصلاحات مزدی نباید به گونه‌ای باشد که رتبه‌بندی حذف شود.

لطفی تاکید کرد: امیدواریم در شواری نگهبان افزایش کف حقوق‌های کارمندان دولت و همچنین بازنشستگان رای بیاورد و کارمندان دولت، مشمول افزایش بیش از ۵۰درصدی حقوق شوند.

این فعال صنفی معلمان در پایان اضافه می‌کند: عدالت ایجاب می‌کند هر چقدر به دستمزد معلمان رسمی اضافه می‌کنند، به معلمان حق‌التدریس و آزاد نیز بیافزایند. باید در نظام آموزشی کشور عدالت حکمفرما باشد و همه شاغلان در یک ارگان و نهاد واحد که یک کار یکسان را انجام می‌دهند، از دستمزد و مزایای یکسان برخوردار باشند.