معلمان حق‌التدریسی خواستار استخدام شدند

جمعی از معلمان حق‌التدریس کشور دیروز (چهاردهم مرداد) با تجمع مقابل وزارت آموزش و پرورش خواستار رسیدگی به اوضاع شغلی خود شدند.

به گزارش ایلنا، این معلمان می‌گویند: خواسته ما استخدام و جذب در بدنه آموزش و پرورش براساس قوانین مصوب مجلس است. ما حدود 30هزار معلم حق‌التدریس در سراسر کشور هستیم که از دستمزد مناسب و امنیت شغلی بی‌بهره‌ایم و از آموزش و پرورش می‌خواهیم که به خواسته‌های ما رسیدگی کند.

این معلمان روز یکشنبه هم مقابل وزارت آموزش و پرورش جمع شده بودند.

    

تامین اجتماعی، محدودیتی برای بازنشستگی خبرنگاران ندارد

قائم‌مقام تامین اجتماعی اعلام کرد در صورتی که کارفرما لیست حق بیمه خبرنگاران را عادی رد کند، این لیست در کمیته‌های استانی مشاغل سخت و زیان‌آور بررسی می‌شود.

«محمدحسن زدا» با انتشار  پستی در اینستاگرام، با تبریک 17 مرداد (روز خبرنگار) به سختی و زیان‌آور بودن کار خبرنگاران اشاره کرد و نوشت: در حال حاضر خبرنگارانی که بخواهند با 20 سال سابقه بازنشسته شوند براساس مصوبه سخت و زیان آور بودن حرفه خبرنگاری می‌توانند به ادارات کار و کمیته‌ کارهای سخت و زیان‌آور مراجعه و پس از تایید آنها، تامین اجتماعی اقدام به صدور حکم بازنشستگی خبرنگاران مربوطه خواهد کرد.

وی افزود: تامین اجتماعی برای بازنشستگی خبرنگاران با شرایط اشاره شده محدودیتی ندارد و در صورت ارائه درخواست متقاضیان به دبیرخانه کمیته‌های، مراتب را مورد تطبیق قرار می‌دهد و در صورت احراز سوابق بازنشستگی، مستمری آنها توسط تامین اجتماعی برقرار می‌شود.

زدا در ادامه نوشت: در صورتی که کارفرما لیست خبرنگاران را عادی رد کند در کمیته مورد بررسی قرار گرفته و خبرنگارانی که 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب به عنوان خبرنگار جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شوند، می‌توانند حکم بازنشستگی دریافت کنند.

    

حقوق خرداد ماه کارگران راه‌آهن آذربایجان پرداخت شد

کارگران ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه آذربایجان از واریز دستمزد خرداد ماه خود خبر دادند.

به گزارش ایلنا، این کارگران می‌گویند: طبق اطلاعیه واحد مالی شرکت پیمانکاری «گسترش آهن راه» حقوق خردادماه کارگران ابنیه فنی ناحیه آذربایجان روز یکشنبه (۱۳ مرداد ماه) به همراه عیدی و سنوات واریز شده و قابل برداشت است.

    

یاوری:

ایام مقرری بیمه بیکاری جزو سابقه بیمه‌ای است

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به اشتغال مجدد حدود ۱۸هزار مقرری‌بگیر بیمه بیکاری، گفت: هم اکنون حدود ۲۶۲هزار نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

کریم یاوری تاکید کرد: ایام مقرری بیمه بیکاری جزو سابقه بیمه‌ای قابل قبول برای ایام بازنشستگی کارگران محاسبه می‌شود.

    

«رادیو بازنشسته» راه‌اندازی شد

روابط‌عمومی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: برنامه صوتی «رادیو بازنشسته؛ آوای تجربه» با هدف ارتباط دوسویه این صندوق با بازنشستگان راه‌اندازی شد.

بنا بر این گزارش، قرار است برنامه صوتی «رادیو بازنشسته، آوای تجربه» در قالب یک فایل صوتی در بستر فضای مجازی و اینترنت منتشر شود که علاوه بر انتشار صدای بازنشستگان در قالب نظرات، پیشنهادات و انتقادات، پاسخ کارشناسان به برخی مسائل مورد نیاز مخاطبان نیز در آن ارائه شود.