کارگران آب معدنی داماش ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند

کارگران شاغل در آب‌معدنی داماش که تحت نظارت هلدینگ گروه ملی در مناطق جنگلی روستای داماش کار می‌کنند، از مهر ماه سال جاری با احتساب دی ماه حدود ۴ماه است که حقوق نگرفته‌اند. به گزارش ایلنا، یکی از این کارگران از چهار ماه تأخیر در پرداخت حقوق ۲۷ کارگر قراردادی این کارخانه خبر داد و گفت: آخرین پولی که دریافت کردیم حقوق شهریور ماه بود که کارفرما آن را در طول یک ماه به تدریج به کارگران پرداخت کرد اما تا این لحظه در خصوص پرداخت حقوق باقیمانده کارگران در این واحد تولیدی اقدامی صورت نداده است. وی گفت: از ابتدای سال جاری تا آذر ماه وضعیت تولید در این واحد تولیدی خوب بود و همه انبارهای کارخانه پر از بطری‌های تولید شده آب معدنی بود با این حال به نظر نمی‌رسید این واحد تولیدی با کمبود نقدینگی مواجه باشد اما در ماه گذشته حدود ۲۴ روز کارگران در واکنش به معوقات مزدی خود در اعتراض بودند تا اینکه روز پنجشنبه (۲۶ دی ماه) رئیس جدید هلدینگ گروه ملی به محل کارخانه آمد و با گفت‌وگو با کارگران وعده پرداخت مطالبات آنها در یک هفته آینده داد. 

این کارگر اضافه کرد: به‌رغم پیگیری‌هایی که انجام دادیم مسئولان کارخانه می‌گویند که منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق ندارند این در حالیست که مرتبا برای کارخانه هزینه‌های غیرضروری انجام می‌شود.

    

حقوق تیر ماه کارگران شهرداری مریوان پرداخت شد

کارگران شهرداری مریوان بعد از روزها انتظار، موفق به دریافت حقوق تیرماه خود شدند. به گزارش ایلنا، این کارگران با بیان اینکه هم‌اکنون شش ماه دیگر معوقات مزدی پرداخت نشده دارند، می‌گویند: امیدواریم هرچه زودتر باقی مطالبات مزدی ما پرداخت شود. ما به همه از صاحبخانه گرفته تا مغازه‌داران شهر بدهکاریم و دیگر نمی‌توانیم از کسی قرض بگیریم. این کارگران در هفته‌های گذشته به استانداری کردستان مراجعه کردند و در نهایت قرار شد که مطالبات مزدی آنها پرداخت شود اما تاکنون فقط دو پایه حقوق (خرداد و تیر) پرداخت شده است. این کارگران از نداشتن وسایل کار هم انتقاد کردند و گفتند: شهرداری به ما بادگیر و پوتین مناسب نمی‌دهد و بدون تجهیزات در گل و لای زمستان کار می‌کنیم. شهرداری مریوان کمبود نقدینگی را دلیل عدم پرداخت مطالبات مزدی کارگران عنوان می‌کند و اعلام کرده به محض تامین نقدینگی، مطالبات واریز خواهد شد.