کارگران نیشکر هفت‌تپه همچنان حقوق خود را مطالبه می‌کنند

فرماندار شوش: اعتصاب این هفته تمام می‌شود

کارگران بخش کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه روز پنجشنبه سی‌ام آبان ماه، برای پانزدهمین روز با تجمع مقابل فرمانداری شوش پرداخت حقوق معوقه خود را مطالبه کردند. کارگران که تعداد آنها حدود ۵۰۰ نفر بود با حضور مقابل فرمانداری شوش خواستار پرداخت حقوق مرداد، شهریور و مهر امسال خود شدند. به گزارش ایرنا، این تجمع در ساعت ۱۲ ظهر همان روز پایان یافت اما این کارگران در تجمع اعلام کردند اعتراض خود را تا پرداخت حقوق معوقه ادامه می‌دهند. با این حال، ‌فرماندار شوش با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه تعطیل نیست، گفت: اعتصاب کارگران سبب توقف فعالیت کارخانه شرکت شده که هفته آینده با پرداخت حقوق کارگران فعالیت‌ها از سر گرفته می‌شود. به گزارش تسنیم، عدنان غزی با اشاره به توقف فعالیت کارگران در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه اظهار داشت: در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه تعطیل نشده و فقط برخی از واحدهای این شرکت به سبب اعتصاب کارگران به حالت تعلیق درآمده است. وی افزود: کارگران از روز چهارشنبه به سبب عدم دریافت حقوق خود از مدیریت شرکت دست به اعتصاب زدند که سبب متوقف شدن فعالیت‌ها شد. فرماندار شوش ادامه داد: مدیرعامل شرکت اعلام کرده که هفته آینده حقوق معوقه کارگران را پرداخت خواهد کرد که امیدواریم پس از آن فعالیت واحدهای شرکت به حالت عادی بازگردد. بنا بر این گزارش‌ها، در حالی که «احسان‌اله اسدبیگی» رئیس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه چندی پیش از تلاش برای پرداخت حقوق معوقه کارگران این شرکت تا پایان ماه جاری (آبان ماه) خبر داده بود، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه روز چهارشنبه هفته گذشته تمام واحدهای این کارخانه به جز واحد حراست را به دلیل اعتصاب‌ و تامین نشدن منابع مالی برای پرداخت حقوق کارگران تعطیل اعلام کرد.

    

تعداد مردانی که بیمه بیکاری می‌گیرند ۳ برابر زنان است

آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد تعداد مردانی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند بیش از سه برابر زنان است. به گزارش ایلنا، آمارنامه سال ۹۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرف مرکز آمار و اطلاعات راهبردی این وزارتخانه منتشر شد. در این آمارنامه به مسائل مختلف مرتبط با این وزارتخانه ازجمله روابط کار پرداخته شده است. اطلاعات مربوط به بیمه بیکاری نشان می‌دهد در پایان سال ۱۳۹۷، تعداد کل مقرری‌بگیران بیمه بیکاری 262هزار و 300 نفر بوده که نسبت به سال قبل از آن ۱۹درصد افزایش یافته است. از این تعداد ۷۷درصد به مردان و ۲۳درصد به زنان اختصاص دارد. در سال ۱۳۹۷، تعداد مقرری‌بگیران جدید 259هزار و 286 نفر بوده است. از کل مقرری‌بگیران جدید ۸۴.۱درصد متاهل و  ۱۵.۹درصد مجرد بوده‌اند. تعداد قطع مقرری‌بگیری طی این زمان 192 هزار و 117 مورد است. بیشترین علت قطع مقرری مربوط به پایان دوره استحقاق مقرری با تعداد 149هزار و 81 مورد است.

    

کارگران ابنیه فنی راه‌آهن اراک دو ماه حقوق طلبکارند

پرداخت حقوق و مزایای کارگران شاغل در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن اراک با دو ماه تاخیر روبه‌رو شده است.

به گزارش ایلنا، برخی از این کارگران که به‌صورت قراردادی تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری در نواحی مختلف ریلی این شهر مشغول کارند با بیان اینکه مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آنها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است، گفتند: با وجود آنکه اخیرا کارفرما با فشار کارگران یک ماه از مطالبات مزدی آنان را به صورت ۵۰درصدی در دو مرحله پرداخت کرده، اما مشکلات معیشتی ما همچنان باقیمانده است.

این گروه از کارگران افزودند: اگر چه کارگران به صورت ماهانه مزد خود را دریافت می‌کنند اما در عمل در فرآیند پرداخت دستمزد آنها دو ماه تاخیر وجود دارد.