ریزش معدن در طبس جان یک کارگر را گرفت

بر اثر ریزش ورودی تونل معدن زغال‌سنگ در بخش دستگران شهرستان طبس ناشی از بارندگی شدید، یک کارگر جان خود را از دست داد. رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد بارندگی شدید سبب ریزش ورودی تونل معدن شده است.

محمود زارع‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا افزود: زمان وقوع این حادثه ساعت یک تا ۱.۵ بامداد روز یکشنبه گزارش شده و حادثه مربوط به داخل تونل نبوده اما کارشناسان برای بررسی بیشتر حادثه اکنون به محل اعزام شده‌اند. رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس اظهار داشت: اعضای کمیته مدیریت بحران معادن زغال‌سنگ در منطقه حضور دارند و جزئیات کامل این حادثه اعلام خواهد شد. وی گفت: معدن زغال‌سنگ بخش دستگردان طبس به تازگی عملیات استخراج و تجهیز کارگاه‌ها را آغاز کرده و اکنون ۲۰۰ نفر در این معدن زغال حرارتی مشغول به کار هستند.

    

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

پیشنهاد پرداخت یارانه غیرنقدی به اقشار نیازمند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه پیشنهاد تأمین کالای اساسی اقشار آسیب‌پذیر به ستاد تنظیم بازار خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد شریعتمداری درباره اجرای قانون تأمین کالای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر، گفت: اگر در ادامه سال 98 تحولی در توسعه فعالیت‌های تعاونی کارگری، کارمندی و توسعه فعالیت تعاونی که دارای دریافت‌های ثابت هستند، ایجاد شود، می‌توان با نرخ کنونی ارز نیز نیازهای مردم به ویژه کالاهای اساسی را با قیمت‌های مناسب و ارزان‌تر از بازار آزاد فراهم کرد. وی با بیان اینکه باید از ارز 4200 تومانی که برای تأمین کالای اساسی در نظر گرفته شده به درستی استفاده شود، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده جامعه کارگری و بازنشستگان کشور ضرورت تأمین کالای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر را در جلسات ستاد تنظیم بازار مطرح کرده است. این عضو کابینه دولت اظهار کرد: در صورتی که ستاد تنظیم بازار در تصمیمات خود به این مسائل توجه کند می‌توان با روش‌های معقول‌تری کالاهای اساسی موردنیاز مردم را تأمین کرد. وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما قانون تأمین کالای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر چه میزان اجرا شده است؟ توضیح داد: تاکنون به جز پرداخت‌های نقدی یعنی سبد حمایت معیشتی که به حدود 18میلیون خانوار پرداخت شده، پرداخت غیرنقدی در دستور کار قرار نگرفته زیرا زیرساخت‌های الکترونیکی موردنیاز برای آن فراهم نشده اما تحقق این مهم در دستور کار قرار می‌گیرد.

    

سعیدی مبارکه:

دولت نیروهای قراردادی را تعیین تکلیف کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت هر چه سریعتر نیروهای قراردادی را تعیین تکلیف کند، زیرا این افراد به‌رغم دریافت حقوق و مزایا، امنیت شغلی ندارند و این موضوع به دغدغه آنها تبدیل شده است. زهرا سعیدی مبارکه در نشست علنی دیروز مجلس در یک تذکر شفاهی گفت: دولت هر چه سریعتر نیروهای قراردادی را تعیین تکلیف کند، زیرا این افراد به‌رغم دریافت حقوق و مزایا، امنیت شغلی ندارند و این موضوع به دغدغه آنها تبدیل شده است. نماینده مبارکه در مجلس افزود: نگرانی افرادی که به صورت حق‌الزحمه در صداوسیما مشغول هستند، در حال حاضر افزایش یافته، چرا که صداوسیما در قالب طرح‌های درون‌سازمانی در تلاش است با این افراد به صورت پروژه‌ای کار کند و دریافتی اندک آنها باعث ایجاد دل‌نگرانی برای ایشان و خانواده‌هایشان شده است.